Uppdaterad shoppinglista Globen

Skrev tidigare en shoppinglista till Globen, nu är den uppdaterad och ändrad! Nu kommer jag givetvis inte köpa allt på listan och kanske blir det några andra fynd - men här är saker jag kommer att kika lite extra på! 
 
♥ Håraccessoarer till tävling
 
♥ Nya hagskydd (kraftiga strykkappor eller heltäckande terrängskydd) 
 
♥ En quiltad jacka
 
♥ Nytt pannband
 
♥ Fynda billiga schabrak, benlindor, boots etc.
 
♥ Snygga tröjor. Gärna långärmade pikéer!
  
♥ Nya, långa benpaddar 
 
♥ Tränsväska till tränset
 

I vilka sammanhang använder man en tränsväska?

Svar: Alla! Jag skulle aldrig låta tränset hänga fritt utan något som täcker den. Just nu bor den under en plastpåse... Vill inte att den ska bli dammig eller så. Sedan är det väldigt smidigt när man packar inför tävling och sådant och kanske lägger ner utrustningen i en påse med lite olika saker blandade. Då riskerar man inte att få läderputs från tränset på exempelvis schabraken :)
Frida Hallgren

Ok. Vi har en separat uppvärmd arbetsbod som sadelkammare- allas träns/ kandar "hänger fritt" och sedan har jag sadelkammare i transporten så där hänger jag det när jag åker iväg- därav min fråga.




Kom ihåg mig?