God morgon! (eller lunch?)

Åkte till stallet i morse och snabbfixade Danny innan jag åkte hem och snyggade till mig för möte med chefen ute på skidbacken. Lite prat om dom nya byggnaderna då bland annat serveringsdel och försäljning blir helt nytt, och där är det ju jag som håller i trådarna. Frida som jag jobbade med förra året kommer inte längre att vara kvar utan det blir jag som tar kommandot och har även värvat Therese från stallet.
 
Dock är inga kontrakt påskriva ännu då det inte var helt hundra vilket avtal vi går på. Lite löneförhandling kom dom inte undan med haha... Tror dock att dom ger med sig då dom är mån om att någon som var där förra året kommer tillbaka. Håller alla tummar för blev helt pirrig och glad i kroppen av att vara där, saknar det litegrann!
 
Tänkte även klaga på vädret lite... Hela gårdagen öste det ner regn och även idag hänger det i luften. Hagarna ser hemska ut och det är lera överallt. Längtar faktiskt efter lite minusgrader du så marken fryser... Tog en bild när jag fyllde vatten i hagen i morse, ni ser ju omgivningen. Lera, lera och åter lera.
 

Det är samma sak i ridskolans hagar nu under hösten, och på våren också. Som tur är så har det snö halva året här uppe, så att hästarna slipper leran ett tag.




Kom ihåg mig?