Intressant!

Läste DET HÄR inlägget på dressyrmupparnas blogg och fick med ens svar på många funderingar jag haft på senare tid. I inlägget kan man bland annat läsa att det går åt mer foder för att bygga upp 1 kg päls än 1 kg muskler.
 
Danny har ju fallit ur ganska rejält under senaste tiden trots samma foderst som tidigare. Eftersom träningen inte har ökats har jag funderat mycket över varför det blivit som det blivit. Nu fick jag svar på många frågor! Som ni vet har han satt mängder av päls och har redan blivit klippt två gånger, förmodligen har massor av näring från maten alltså gått till detta.
 

Ja det stämmer :)
Du har väl analys på ditt grovfoder så du vet hur hans foderstat ska optimeras ?

Svar: Ja det har jag, så det var därför jag blev så förvånad när han gått på samma foderstat/hö under hela sensommaren/hösten och sedan plötsligt fallit ur trots att ingenting ändrats :) Men nu vet jag ju att det är pälssättningen som nallat på näringen!
Frida Hallgren




Kom ihåg mig?