Lite smådarrigt i skogen

Idag var planen att jag skulle rida ut på en uteritt med Danny och det var ett tag sedan sist. Därför blev jag lite småskeptisk när jag såg hur träden dansade av all blåst utanför fönstret.. Smsade några för att höra om jag kunde få sällskap ute som lite extra trygghet - men ingen skulle ut.
 
Väl i stallet gjorde jag i ordning Danny och tack vare lite tajming kom Lina och skulle rida ut med sin 4-åriga dressyrponny. Kanske inte det tryggaste valet att rida ut med på en laddad Danny - men definitivt bättre än att vara helt själv. Vi styrde ut i skogen och vi kunde andas ut båda två - hästarna var lugna och trevliga. Vi både skrittade och travade runt på grusvägar. På hemvägen blev det lite väl darrigt för Danny och han hittade spöken i buskarna. Då styrde Linas ponny upp det hela och gick tryggt först istället för Danny - ironiskt nog haha... Nu är inte Danny speciellt gammal med sina 6 jordsnurr, men tryggare än en 4-åring borde han allt vara.
 
Vi överlevde i alla fall ridturen och nu kan vi med gott samvete träna för Marika imorgon igen! Då blir det programträning inför söndag :)
 
My

Å andra sidan är det svårt att få dom trygga i skogen om man inte rider ut regelbundet (typ två dagar i veckan är ett rätt bra mått då hinner man med mycket dressyrande där emellan:)).

Min 10-åriga dressyrhäst brukar hoppa och skutta för en massa på uteritterna. Då rider vi i stort sett ut lite alla dagar då jag har 20min skrittväg till ridhus/ridbana... Ibland har vi med oss en fyraåring som inte är rädd för nåt. Inte ens när min börjar hoppa reagerar den.

Haha ett jordsnurr är ju en dag!

Snygga slingor i håret har han också! ;-) Så himla fin e han... Jag tror allt att jag har kärat ner mig lite i din snygging till häst... ;-)




Kom ihåg mig?