MSVC:2

Nu är jag hemma! En otroligt lång dag även om tävlingen var på hemmaplan :) Danny började med att rulla i hagen, inte okej haha! Jaja, ren blev han i alla fall. När jag stod och knoppade honom var han så stillsam och lugn att jag nästan började bli orolig om han var sig själv, men ute på framridningen blev han sitt vanliga pigga jag.
 
Red fram ungefär 30 minuter och han kändes jättetrevlig. Framåt, glad positiv! Det där extra trycket och glöden i honom saknades och jag hade en inre diskussion med mig själv hurvida jag skulle ta ett spö och "kräma på" lite mer. Valde att inte göra det med tanke på våran senaste start inomhus när Danny mest galopperade jämfota, het som en galning hela programmet. Man får inte glömma att han bara har tävlat 4 gånger i hela sitt liv, det här var hans andra inomhustävling. Jag vill ge honom en positiv upplevelse, inte skrämma ihjäl honom genom att sätta så mycket tryck (vilket ger lite spänning) att han bara exploderar inne på banan och tycker att det är obehagligt med publik, domarbord och allt.
 
Inne på banan genomförde vi ett lugnt, prydligt program utan speciellt mycket tryck. Vi fick 5:or på skolorna som tyvärr blev för raka och det är kofficient 2, samt ett enkelt byte som blev pannkaka (trav-skrittövergång). I övrigt kändes han fin och jag var verkligen jättenöjd. Såhär i efterhand kan jag visserligen känna att jag hade velat prova att trycka lite på honom, visa upp den fina spänst han kan ha och visa energi och power - MEN vi har massor av tävlingar framför oss. 
 
Resultatet blev 62,22% och strax utanför placering. Domarens Maarit Ljungs kommentar var: "Mjuk uppvisning på trevlig, utvecklingsbar häst med lätta rörelser. Behöver lite mer styrka. Försök visa tydligare övergångar"
 
ida

Jättebra!!!!

Tycker du gjorde helt rätt som tänker på framtiden. Det vinner du nog mycket på i det långa loppet:)

Det var ju jättebra!! :)

My

Tycker du gjorde helt rätt att ge din fina häst en mjuk och trevlig upplevelse inne på banan:). Och dessutom blev det ju ändå över kvalgränsen till msv B. Det är inte så tokigt!




Kom ihåg mig?