Så himla glad...

Över att jag har en häst som Danny! Många blir faktiskt förvånade när dom ser honom numera. En enorm skillnad mot när jag köpte hem honom i både utseende, gång och styrka.
 
Jag vet hur många som undrade vad jag egentligen höll på med när jag tog hem en häst som D, men jag visste vad jag gjorde. Jag vet att det finns där. På 9 månader har han utvecklats i en rasande fart och tänk då ett, eller två år till? När han kan piruettgaloppen (samlingen) kommer galoppen att vara suverän, när han lärt sig att kadensa i traven kommer den att förbättras avsevärt och han har en bra skritt. Jag menar inte att han är, eller kommer att bli, någon fantastihäst - men jag är övertygad om att han kommer att kunna utvecklas till en riktigt bra häst. Dessutom är han bara 6 år, vi har tid på oss. 
 
glad för honom.
 
 

Förstår att du är glad för honom, han är jättefin och kommer ju bara att utvecklas ännu mer. Jag tycker det är jättekul att se bilder och läsa om hans utveckling just eftersom att jag hoppas att min ska utvecklas åt samma håll och jag verkligen ser fram emot den dagen när vi kommit iallafall dit där ni är nu (även om det är en bra bit kvar med styrkan, balansen osv).
Är jätteglad för båda mina hästar jag med, och det ska vi vara -fina är dom!

mmm, vad ska man säga, YUMMY!! :)

6 år?! Jag trodde att han var mycket äldre!

Jag är säkert lite dum, men vad är kadensa? Försökte googla men hittade inget :( haha du har inte lust att förklara för oss som inte är så bra på sånna "dressyrord"? :)

Svar: Början till passage, när dom har lite mer "svävmoment/häng" i traven.
Frida Hallgren




Kom ihåg mig?