Tävlingsplanering

Ja om en vecka åker vi ju till Jeanna, så alla tävlingar ligger efter det. Tävlingarna nedan är dom som jag är anmälda till i TDB, men kanske dyker det upp någon till under senhösten.
 
10 november Gyttorps RK: MSVC:1, MSVC:2
 
8 december, Falu RK (hemmaplan): MSVC:2
 
Tävlingen som är på Falu RK i december är lite extra spännande, det är nämligen en del av en dressyrdomarutbildning. Klassen kommer att dömas av minst 3 domare (men när jag pratade med en domare om detta trodde hon att det skulle vara cirka 10 domare, även om nog inte alla dömer haha). Det är en vanlig regional tävling med två klasser. En klass (LA:P1) som endast är öppen för 4 stycken ponnyekipage samt en MSVC:2 som endast är öppen för 4 stycken juniorer och Young Riders på storhäst. 
 
Det står i proposiotionen att tävlingen benämns som "Jubileumsdressyr" och att hederspriser med jubileumstema delas ut till alla startande. Om det är något extra som clinic, shower eller något annat under dagen har jag faktiskt ingen aning om - anmäld är jag i alla fall! 
 



Kom ihåg mig?