Snabb info om träningen

Danny kändes helt OK, men inte så mycket mer. Är arg på mig själv för att jag har ridit för mycket med spö i handen på senaste tiden för då blir det lite "tomgång" när jag rider utan. Stor skärpning helt enkelt, från och med nu ska spöet lämnas kvar i stallet dom närmsta ridpassen. Jag vet ju att ju mer jag rider utan spöet desto mer lyssnar han på skänkeln, men det är väl av lathet jag helt enkelt haft det i handen. Suck på mig!
 
Jaja, vi red igenom lite växlingar i traven och några byten i galoppen. Traven kändes ganska bra, men lite oengagerad och inte så elektrisk. I galoppen blev det väldigt mycket tomgång vilket färgade av sig på bytena som vi visserligen lyckades få ganska rena - men dom blev små och utan gest. 
 
Nya tag imorgon, då ska jag fortsätta jobba på det vi tränade på idag, fast utan Marika. Får hoppas jag kan rida hyggligt utan hennes hjälp ändå!



Kom ihåg mig?