Upplägg hos Jeanna

Eftersom jag inte hinner svara på frågestunden innan vi åker så får jag snabbt svara på en fråga skriftligt istället. Någon undrade över upplägg hos Jeanna med träning och så vidare. Först och främst vill jag säga att det nog inte är helt bestämt hur vi kommer att göra med träningarna mer än att jag vet att Jeanna kommer att rida mycket på Danny. Kanske inte hela ridpass, men hon kommer att få rida en stund då och då (börja befästa byten etc.) Eftersom det var längesedan hon såg mig och Danny tänkte jag dock rida för henne helt själv första dagen så hon får kika på var vi är någonstans i utbildningen just nu. Därefter kan hon med egna ögon se vad vi behöver träna på och vad jag behöver hjälp med.
 
Så, på onsdag när vi kommer dit så rider alltså jag för henne. Dagen efter rider förmodligen hon en stund och sedan får vi se helt enkelt! Kommer ju att uppdatera er eftersom. Till helgen är planen i alla fall att vi följer med Jeanna på Enköpings regionala/nationella dressyrmeeting och kikar på lite tävlingar vilket ska bli kanonkul. Träna ska vi givetvis också göra dessa dagar, men vi kommer hinna med mycket annat också! Ska verkligen bli underbart med semester.
 

Så häftigt egentligen! Plannerade att göra en sådan grej med min förra häst men det hann aldrig att bli. Kvalitéetstid med sig själv och sin häst är nog så där löjligt underskattat :D




Kom ihåg mig?