Planering

Idag har Danny en dag där han bara får vila kroppen och gå i hagen. Ska promenera honom på eftermiddagen så att han får röra musklerna lite efter de senaste dagarnas träning också. Min tanke är att jag sedan ska rida honom tidigt tidigt på lördag morgon (tänk typ sitta i sadeln 07.00) innan tävlingarna då det är ponnyklasser under lördagen. Banorna kommer tyvärr göras i ordning efter detta, så vi får ingen chans att hinna träna på att rida på tävlingsbanan. Detta tänkte jag dock lösa genom att promenera honom i ridhuset på lördag kväll, så får han chans att kika lite på staket och domarbord.
 
Det är ju faktiskt lite speciellt att tävla på hemmaplan. Plötsligt står det "konstiga saker" i det vanliga ridhuset man brukar träna i och många hästar kan bli lite spooky då. Dessutom har Danny bara tävlat inomhus en gång tidigare och då var han lite halvgalen, så det ska bli spännande att se vad som händer på söndag. 
 
Ska även sitta som domarsekreterare under Lagtävlan för ponnyallsvenskan och LA:P1 på lördag, så ni som kommer med era ponnyer blir lite extra granskade av mig haha!

Hej! Jättefin blogg och super roliga inlägg! :D Men har en fråga om hur det går för dina bruna stövlar som du beställde, borde inte dom ha kommit för längesedan??

Svar: Jo dom borde kommit för grymt längesedan.......................
Frida Hallgren

Ridhuset hos er är ju också lite känt för att många hästar är rädda för läktaren. Men Danny kanske är van med folk på läktaren :) lycka till i helgen :)




Kom ihåg mig?