En enda dag

Upptäckte idag att jag har en dag på mig att bestämma mig om jag ska rida Falu RK's dressyrtävling på hemmaplan den 14 oktober. Danny är anmäld till en MSVC:2 och jag måste erkänna att det känns en aning kritiskt. Skrittpiruetterna är inte riktigt det som ska vara och den förvända galoppen är inte helt befäst på dom skarpa linjer som det ligger i C:2. Samtidigt vet jag att jag kommer att ångra mig till döden om jag inte rider på hemmaplan, det är så grymt enkelt. Man behöver inte ens lasta utan är redan på plats.
 
Ska fundera lite till under dagen innan jag tar något beslut...
 

Klart du ska! Du förlorar ju inte direkt ngt på det :)

Btw, tror du man skulle kunna få en dagbox hos er den tävlingen? Isf kan jag komma upp ganska tidigt med W och låta henne stå på box under dagen :)

Klart du ska pröva! Som min tränare sa (som har tävlat upp till Grand Prix), det är ingen idé att sitta hemma och trimma i en evighet för att tex få till skrittpiruetterna, för när de är perfekta så är det något annat som strular- och då kommer man aldrig ut! Du förlorar ju inget på att pröva, det värsta som kan hända är ju att du inte får så höga poäng- och det gör ju inget om du vet att det är första gången och allt! :)

Jag tycker du ska rida! Om inte annat kan du ju se det som ett träningstillfälle inför kommande starter, särskilt när det är på hemmaplan (:

Blev nåt vajsing m namnet visst haha!

Kör bara kör :)
Btw, hur sydde du på dina ludd på bootsen? Tog du bort kardborren på ludden innan?

Svar: Jag köpte ett nackludd så det var ingen kardborre! Klippte upp den istället :)
Frida Hallgren

Kul! bra satsat.... vi hejar på dig!




Kom ihåg mig?