En sån här ska min dotter ha...

Det var tider det! Funderar på att klä ut mig till ponnyryttare och börja tävla ponny igen? Min längd är definitivt i klass med alla barnen haha...
 
Kan sitta och söka på dressyrponnys på youtube hela kvällarna, helt underbara! Min dotter (om jag nu får en sådan) ska ha något liknande detta i ponnyväg:
 
 

Haha när jag gick och mockade för mig själv häromdagen så var jag i dessa tankebanor också :p Fick en strålande idé om att betäcka mitt sto med en fin ponnyhingst, typ c-ponny (gärna en gul, så det kan bli en isabell -hon är fux) och sedan behålla avkomman för framtida barn :p
knäpp man är! :p

My

I jämställdhetens namn undrar jag om du inte tror och isf varför en eventuell son inte lika gärna skulle vilja ha en sån goding? Det är faktiskt inte genetiskt betingat att flickor tycker om hästar mer än pojkar. Det handlar om den norm ungen fostras i. Om vi släpper på dom (fruktansvärt gammeldags) normerna kan vi få en mer jämställd utövning av ridsporten och unga killar behöver inte skämmas eller slåss mot en bögstämpel för att de vill rida.

Svar: Givetvis skulle en pojke också kunna ha en fin ponny och får jag en son kommer jag att göra allt jag kan för att hålla ett brinnande hästintresse hos honom! Men det är fortfarande en dröm att ha en liten dotter.. Få fläta hår, köpa smycken etc..
Frida Hallgren

Hej!
Direkt när jag blev gravid inköptes en Shettis. Nu har jag dessutom en welsh som ska betäckas med en ridponny så att vi har en c-ponny i lagom ålder när det är dags för det. Mitt halvblod funderar jag på att betäcka med en C-ponny så har vi alla kategorierna säkrade :D
Mitt barn är en älskar sin Shettis så än så länge ser det bra ut inför framtiden;)
Klart man ska drömma om ponnyerna och är man kort så kan man ju lätt hjälpa barnen att rida till dem :)
Det är inga dåliga hästar du har där på video. Kan tänka mig vilken som helst till sonen (och mig)?

wow vilka fna ponnyer!

Hej, jag vet inte om du fortfarande tar emot rubrikförslag, men det vore jätteroligt att läsa mer om hur du gått till väga då du importerat hästar. Var/hur har du hittat dem (tips på bra hemsidor/stall), hur många testade du, vad använde du för företag för att få hem dem osv.

Svar: Hej! Jag har aldrig köpt via företag, försäljningsstall eller annonssidor utomlands, utan genom kontakter. Därför är det inte så mycket att skriva om det :)
Frida Hallgren




Kom ihåg mig?