Hemma igen

Sådärja, nu har jag kommit hem från ett nattpass på jobbet! Fick sova väldigt mycket så nu är jag ganska utvilad och klar för dagens händelser.
 
Ska till stallet och schamponera herr Danny nu då han ska klippas i eftermiddag (snällare mot klippmaskinen om han är ren i pälsen). Tar före och efterbilder! Måste dock erkänna att jag inte har några större förhoppningar på att han kommer att bli särskilt snygg i färgen. Mörkbruna hästar har en tendens till att bli grå/musbruna..

Man kan ju verkligen börja undra vart vårat klimat är påväg när hästarna får vinterpäls i början på september! Vår ena är jättelurvig också.. vi har aldrig klippt innan oktober innan :P

Har man tur så blir vissa mörkbruna svarta dock! Trevligare än gröngrå som de också kan bli haha :) Min ganska så ljust rörbruna häst blir först ljusbrun och sedan svart andra klippningen.. jättelustig färg :)

Schamponerar du hästen innan klippning även på vintern? Har aldrig tänkt på att schamponera innan för klippmaskinens skull... Blir det inte kallt att schamponera mitt i vintern? Eller slänger du på massa täcken och går hästen torr?:) ska nog också schamponera min häst nu innan jag klipper, iallafall nu första klippningen när det är ganska varmt ändå!

Svar: Nej jag scamponerar inte innan klippning på vintern, men ryktar som en galning. Sliter extremt mycket på maskinen när dom är smutsiga under pälsen..
Frida Hallgren




Kom ihåg mig?