Svar på minifrågestunden, del 2

Kommer du tävla nåt mer i år med Danny? Klasser?
Svar: Planen är att han ska tävla mer i höst, ja. Först och främst måste dock hans sadel komma tillbaka från Frankrike.. Han är anmäld till en MSVC:1 i Oktober, om han kommer att starta denna är osäkert haha..
 
Hade du velat ha Danny i ett lyxigt helinackorderingsstall om du haft råd? Där mockning och ALLT ingår liksom :)
Svar: Om jag hade haft råd och pengarna inte var den avgörande faktorn hade jag absolut stått i ett sådant stall. Dock tycker jag att det är väldigt mysigt att mocka och fixa foder och sådant, men någon annan hade gärna kunnat fått göra "grovjobbet" så kan jag bara finmocka lite.. Hade jag haft flera hästar hade det varit otroligt skönt om allt ingick så man kunde lägga extra mycket tid på träningen. 
 
Hur är Danny att rida?
Svar: Massor av motor och ganska lättriden. Kan bli lite stark och är inte alltid helt loss i sidorna, men överlag inga större bekymmer :) Kan bli lite "spooky".
 
Hur ser dina planer med Danny ut? Har du några mål med honom framåt? Hur länge kommer du ha kvar honom? 
Svar: Min plan med Danny (förutsatt att han håller sig frisk) är att han ska gå MSVC under hösten och MSVC/MSVB under 2013. Under nästa år ska han även gå disivion 1 lag. Till 2014 hoppas jag att han går MSVA/St. George och att vi har ett lag som siktar på LAG-SM. Jag kommer att ha kvar honom så länge jag känner att han kan gå längre och att vi kan utvecklas mer.
 
Använder du benskydd i hagen? Varför/varför inte?
Svar: Ja, alltid. Danny går med skydd och boots på alla fyra ben. Ser det som en billig försäkring och det minskar risken för att han ska skada sig i hagen. Ser ingen anledning till att inte ha benskydd i hagen.
 

åh vilken härligt bild på Danny :D

Vilken superfin bild! :D




Kom ihåg mig?