MINIFRÅGESTUND (10 frågor)

Jag jobbar dygn på jobbet och måste säga att det är lite småkörigt att hinna med att skriva inlägg också. Tänkte därför köra en liten frågestund där jag väljer ut 10 frågor som jag svarar på lite senare. Ni kan även välja att be mig berätta om något speciellt, kanske något minne eller "bästa prylen?". Avslutar frågestunden måndag morgon vid 08.00 i samband med att jag går av mitt arbetspass på jobbet.
 
Några funderingar kring Esco? Kring tävlingsplaner? Passa på att få svar på era frågor eller ge mig rubiker att skriva om.
 
 
 

Kommer du tävla nåt mer i år med Danny? Klasser?

Hur hög är Danny?

Hade du velat ha Danny i ett lyxigt helinackorderingsstall om du haft råd? Där mockning och ALLT ingår liksom :)

"Hur jag lär in byten"
"Hur jag jobbar med min sits"
"De tre viktigaste grundstenarna i min ridning"
Just nu kom jag ite på fler rubriker, men det är alltså ridteknik jag gärna läser mer om! :-)

Hur långt tror du att du och Danny kan komma? :)

En lite konstig fråga, men tycker att du skriver så bra och välformulerat. Vad hade du för betyg i svenska i skolan och vad tyckte du om det ämnet? Tycker/tyckte du om att skrivs och varför bestämde du dig för att skaffa en blogg?

Hur många unika läsare har du per dag? Har du nåt mål att din blogg ska bli en av Sveriges största?

Har två frågor om vardera kusarna.
1. har den som tagit över Esco någon blogg så man kan få fortsätta följa honom?
2. (kanske mer förslag på inlägg än kort fråga) Beskriv gärna ditt upplägg i träning nu när du lär Danny byten, hur du lär honom koppla rörelsen med din hjälp etc. Hur får du honom att byta, nu innan han förstår vad du vill liksom?

Hur är Danny att rida? Vad får han för foder? Vad är det absoulut bästa med Danny? :)

Beskriv en vanlig dag i Dannys liv!! :) Allt från tid han fodras, går i hagen osv.

Jag vill också höra om en vanlig dag i Dannys liv :)

Använder du benskydd i hagen? Varför/varför inte?

Varför tycker du att hästar som kostar under 50 tusen är skogsmulle hästar?!

Kan du inte skriva din packlista till tävling här på bloggen? För du skrev att du hade en? När kommer tredje delen på tävlingsinläggen?

Har du kikat något på frack? Vilken frack skulle du vilja ha om du skulle köpa en nu?

Hoppar du någon gång med dina hästar?:)

Du kan väl berätta om dina "gamla" hästar lite mer. Visa bilder och sånt. Hur ser dina planer med Danny ut? Har du några mål med honom framåt? Hur länge kommer du ha kvar honom?

Din blogg är super!! :D

N

De där med mullehäst skulle jag också vilja veta varför du anser det :)

Jag undrar hur du har tagit dig så långt? Du är så himla duktig! När fick du din första ponny och när började du tävla? Kan du inte berätta om dom olika hästarna/ ponnierna som passerat i ditt liv? :) du är någon jag verkligen ser upp till! :)

Hur många hästar har du haft? Både sånna som du ägt och sånna som typ esco som du ridit på heltid liksom :P

Vi antar att du ska åka och provrida några hästar. Vad är det du tittar efter? Vad får dig att välja just DEN hästen?

Det har ju varit en massa skriverier angående att importera hästar eller ej, hållbarhet osv på dressyrmupparna. Vad tycker du om detta? Har du haft någon importerad häst?




Kom ihåg mig?