Projekt rida in stövlarna

Sådär, nu har jag varit och shoppat lite kilar till stövlarna! Köpte faktiskt dubbla så nu blir dom ungefär 2 cm kortare på höjden ett tag. När dom har blivit lite mjukare runt vristerna kommer jag att plocka bort kilarna så klart, men för att förhoppningsvis slippa att blodet rinner i knävecken kör jag med detta ett tag.
 
Dom är faktiskt väldigt bekväma i foten och det känns inte helt hopplöst att kunna rida med dom, men lacken gör ju att utsidan är stenhård så det kommer nog ta ett tag innan jag känner att dom är helt ridbara. 
 
Köpte även lite snabbputs, så nu kan jag putsa av foten på dom efter varje ridpass (lacken ser ju snygg ut hela tiden).
 

Om man vill vara fin får man lida pin, hehe ;)

När jag red med mina stövlar i början hade jag sår i knäväcken, usch. Men efter några pass blev de så mycket mjukare :)

Om du får hemska sår i knävecken är ett tips att ta vanliga svampar (sånadär fyrkantiga gula) och sätta mellan stövlarna och knävecken.




Kom ihåg mig?