Lite jobb, ridning och annat

Skön dag! Väldigt lugnt och behagligt på jobbet, hunnit njuta av lite sol och sedan åkte jag direkt till stallet efteråt. Trodde att ridhuset var helt uppbokad av lektioner så var inställd på en uteritt trots att jag egentligen hade velat känna på honom i ridhuset (brukar köra två dagar i rad där), men så löste det sig när det blev en lucka mellan ridskolegrupperna. Därför blev det ridhustrim i alla fall, helt perfekt. Han var väldigt laddad från början, småbrallade och ruskade på huvudet i galoppen. Sedan började han andas och jag kände på lite travslutor, lite galoppslutor och så även lite tramp i från skritt. Hade inget spö men han lyssnade fint på skänklarna och "trampade till" ett par steg här och var. Massor av beröm och nöjd matte! Nu har vi trimmat fina pass och kan ta lite lullande i skogen med gott samvete och njuta imorgon. 
 
Efter stallet cyklade jag hem till lägenheten och snörade på springskorna! Drog en löprunda och nu är jag helt trött,  men det känns grymt. Nu när det äntligen börjar bli lite varmare ute kommer motivationen till att vara ute och röra på sig som ett brev på posten, så härligt! 
 
 

Ahh ditt hår är så himla fint!




Kom ihåg mig?