Men helvetesväder..

Vädret här i Dalarna är snöblandat regn som verkligen vräker ner.. Vill mest gömma mig under ett täcke och inte komma fram förrän det är sol och sommar. Verkar dessutom som att det ska hålla på hela dagen, suck. Vi har lokala dressyrtävlingar på Falu Ridklubb hela helgen och det är framridning utomhus, tycker verkligen synd om alla tävlande. Finns nog få saker som är så kallt som någon plusgrad, regn och blåst. 
 
Fick förresten någon fråga om ny film på Danny och jag önskar verkligen att jag kunde visa er filmen från förra veckan! Då filmade mamma träningen för Marika. Men tyvärr har filmkameran helt slutat synka med datorn och jag kan alltså inte ladda upp det. Måste försöka låna en annan filmkamera och filma lite under nästa vecka så jag kan visa er. I värsta fall får mamma filma med sin Iphone, det är ändå en 5:a så det borde kunna bli hyffsad kvalité. Försöker som sagt orda film under nästa vecka! Snart börjar det ju faktiskt bli dags för tävling också, den 28:onde startar vi två MSVC-klasser i Smedjebacken. 
 

Men Frida, du har väl en Nikon D5000? Den går ju att filma med, även i HD-kvalitet! Antagligen blir det bättre än med iPhonen så varför inte filma med den?

Jag har också en Nikon D5000 och visst går den att filma med men filmen har ingen autofokus över huvud taget utan håller alltså bara skärpan på det förinställda stället. Jättebra till "stilla" filmer men helt värdelöst att t.ex. filma mina hundar med, tyvärr. :(

Fy, sånt där skitväder hade vi här igår. Snöade hela dagen :O
Men idag var det borta ^^

Hej Frida! Var har du köpt din sadelgjord samt stigläder?




Kom ihåg mig?