Pust

Dagtider med jobb kräver viss planering för att få tid för träning! Det är ju bokat hela kvällarna i ridhuset så då är alternativen 1. rida innan jobbet (kommer inte att hända) 2. Rida utomhus (suck). Idag finns dock tack och lov alternativet att rida i ridhuset då det är en lucka mellan 17.00-18.00 mellan lektionerna. Jippie! I övrigt får jag helt enkelt hoppas på trevligt väder på kvällarna, det är i alla fall snöfritt och bra på ena ridbanan.
 

Eftersom jag har en dressyrhäst i ungefär samma ålder som din och på ungefär samma nivå, samt också själv är väldigt tävlingsintresserad har jag tittat in på din blogg då och då även sedan inriktningen ändrades i hopp om att läsa hur du bygger upp träningen nu efter din hästs skada (också något min häst råkat ut för så det är intressant att jämföra tycker jag).

Men då dina ridinlägg nästan helt lyser med sin frånvaro och jag är heeelt ointresserad av både ditt hår och din figur *SKRATT* undrar jag vad anledningen är och om du tror att du kommer att börja skriva mer om ridningen framöver?

Undrar varför ovanstående går in på din sida överhuvudtaget.....finns ju så många andra hästbloggar med bara hästinlägg...

Undrar också varför denna människa orkar lägga energi på att ständigt posta kommentarer som den ovan?! Sluta läs om du är då ointresserad! Jag älskar din blogg Frida!

Svar: Du är inte ensam om att undra över detta...
Frida Hallgren

Ja det är lite drygt när det är mkt bokat och man jobbar mkt! Men hoppas det blir fina, lugna vårkvällar framöver så det funkar att rida honom ute :)

Varför är det så hemskt att rida ut? Kom ihåg att du kommer få en mkt friskare och hållbarare häst om den får gå på varierat underlag. Kolla på Ulla Håkansson, vilken underbar förebild gällande utomhusridning!

Hur har kandaret hållt sig i skicket med lacken med flitit användande? håller det bra kvalité? :)

Svar: Det har hållit hyffsat! Jag råkade misshandla det lite genom att klämma in det i ett trångt stallskåp och då blev lacken lite tillknycklad, men sprack inte. I övrigt kanon trots väldigt mycket använt!
Frida Hallgren

Då så nu har vi veckans blogg att delta i! Vill du nå våra 200-600 unika besökare per dag?




Kom ihåg mig?