Första bytespasset utomhus idag

Ja hittills har vi enbart gjort byten i ridhuset för att han i lugn och ro ska få befästa sina byten. Han har gjort bytena på samma linjer hela tiden och blivit trygg med att han vet vad vi vill. Idag ska vi för första gången träna utomhus! Marika är med och kontrollerar att dom är rena eftersom jag inte har några speglar där ute. Mamma följer eventuellt med och fotograferar träningen också :)
 
Gårdagens Danny i vitt!
 
 
 

Kul med träning! Jag tyckte själv det var svårare att byta ute än inne fram tills att bytena var riktigt befästa. Nu har jag och Danne börjat med serier och det blir lite som att börja om igen tycker jag. Tillbaka i ridhuset tills poletten trillat ner=)
Så jag tycker du gör helt rätt att börja inne och när han gör bytena bra inne så kan man börja rida ute också ;) Lycka till på träningen!

Hej, vad använder du för skydd på honom på denna bilden? :) kram!




Kom ihåg mig?