Missa inte EM

Ingen har väl missat att EM drar igång den här veckan?! Här kommer i alla fall TV-tiderna som ni inte får missa.
 
Tisdag 20 augusti SVT2 22:15-23:15 Sammandrag 
Onsdag 21 augusti SVT2 22:15-23:15 Sammandrag
Torsdag 22 augusti SVTPlay 12:00-14:50 Direkt från Grand Prix dressyr
Torsdag 22 augusti SVTPlay 18:00-21:10 Direkt från nationshoppningen
Torsdag 22 augusti SVT2 22:45-23:45 Sammandrag
Fredag 23 augusti SVTPlay 13:00-15:00 Direkt från Grand Prix Special
Fredag 23 augusti SVT2 23:10-00:10 Sammandrag
Lördag 24 augusti SVT1 13:00-17:00 Direkt från individuella hoppfinalen
Söndag 25 augusti SVT1 13:00-17:00 Direkt från Grand Prix Kür
 
Såg idag att Scandic missar EM på grund av en skada som uppkommit nu på plats, därav kan han inte försvara förra årets brons (det tror jag dock inte han hade kunnat i vilket fall). Wow vilka hästar som kommer till start i år och jag tror aldrig att det har varit så öppet om guldet! Jag säger bara Valegro, Parzival, Damon Hill, Desperados - fantastiska allihopa. Ska jag tippa säger jag individuellt guld till Valegro vilket jag också håller tummarna för. Sedan håller jag givetvis lite extra för Romanov (Dannys pappa) som verkligen passar som handen i handsken hos Hans Peter Minderhoud istället för när han reds av Edward Gal. Min uppfattning är att Gal försökte sätta den där extrema elektriciteten i Romanov vilket han inte hade kvickheten till, och då blev det bara fel. Dom ritter jag har sett med Minderhound i sadel har istället varit fulla av harmoni och mjukhet, den stilen gör förmodligen Romanov mer till sin rätt än att försöka pressa honom över sina gränser. Bara mina tankar... :)
 
Vad tror ni själva? Vem tar guldet? Övriga medaljer? 
 
Blir det Valegro...
 
 
Eller Parzival....
 
 
Eller kanske Damon Hill?!
 
 
 

Alltså Valegro är ju så snygg, *dör* så du kan nog gissa vem kan håller på ;)

vart lite stavfel.. haha vem jag håller på* ska det stå :D

Hos Edward? Du vet att dom lever ihop och rider varandras hästar en del om jag förstått det rätt? Han och Minderhoud alltså.

Svar: Det har du säkert helt rätt i, men jag tycker definitivt att hästen skall ridas av Minderhoud som den gör just nu och inte av Gal som den gjorde först.
Frida Hallgren

E

Hoppas att Valegro tar hem guldet och Damon Hill kniper silver! :3

Låter som du har problem med Edwards ridning i det här inlägget? Jag upplever inte honom som en ryttare som pressar hästarna, snarare att han plockar fram något i dom. Och om hästen inte matchar honom är det klart någon annan ska ha den, men jag har svårt att tro att det är särskilt många hästar som han inte kan rida på ett bra sätt. Han är helt fantastisk.

Svar: Då uppfattar du det helt fel. Jag tycker att han är världens bästa ryttare, men att han inte passar på en häst som kanske inte har tillräckligt mycket kvickhet för att leva upp till hans extrema elektricitet han kan sätta i hästarna (se bara Undercover nu).
Frida Hallgren

Jag håller på Valegro -han ser så himla mjuk och tillfreds ut.

Jag tror och hoppas på Damon Hill faktiskt, älskar den typen av häst. Han är ju inte riktigt lika maffigt muskladd och ser väldigt proportionerlig ut. Men Valegro är verkligen kanon fin så han lär nog vinna! ;)

Jag håller på Damon Hill för att jag tycker han är sååå läcker, men jag tror Valegro tar hem det. Ingen slår den mjukheten och redbarheten tror jag.

Åh jag tror på Damon Hill! Ska själv dit och titta på allt och ska bara döö lite av lycka! :D

Jag tror på Damon Hill men tror även att Undercover kan bli farlig...

Jag håller såklart på Adelinde och Parzival, men jag tror att Damon Hill och Valegro kommer slåss om guld och silver. Och Parzival och Undercover kommer slåss om bronset.

Man kan ju inte annat än att älska mästerskap. Jag hoppas på Valegro, men tror det är väldigt öppet med vem som vinner. Så många braw ekipage på samma tävling, små små missar kan kasta om ordentligt. Men kul skall det bli.

Annars måste jag svika dressyren och säga att jag längtar mer efter fälttävlan men det kan bero på att jag blir lite partisk i och med att jag har en kompis som blivit uttagen :) så då blir det hela ännu lite roligare!

Tja, efter att ha sett Damon Hill i Gbg finns det bara en vinnare för mig! Satan så snygg häst :) Är inte lika förtjust i Parzival som alla andra.

Håller på Damon Hill men även på Don Auriello för jag tror att de kommer göra en superbra prestation <3

Valegro bör ta guld, finns ingen häst i startfältet som ser mer harmonisk och tillfreds ut. Damon Hill får gärna komma två. Däremot hoppas jag att Parzival kommer långt ned, den hästen gapar i princip konstant och är ofta bakom lodplan på banan. Då spelar det ingen roll hur bra den trampar på i piaffen och passagen.

Hejar på Alinde på Parzival.

Även fast att jag inte är någon häst tjej så ska jag allt kolla och heja på våra svenska medaljhopp :-)

Woho, själv åker man dit i morgon till på söndag med Dylta :-)

bra inlägg detta gjorde att jag inte missa ridsporten på tv! :)

Car

Hej:) Trevlig blogg!:) Självklart missar jag inte EM i hoppning speciellt inte nu när jag är och jobbar i Rolf-Göran Bengtsson´s stall i fem veckor!:) För att följa mina veckor i Tyskland gå in på min blogg:) Kram.




Kom ihåg mig?