Nu kryper jag ner i soffan...

Har nästan glömt hur det är att vara ledig, men idag njuter jag av varje sekund. Vaknade vid 7-tiden i morse av att pojkvännen klev ur sängen och skulle upp för att jobba, medan jag låg kvar och bara myste av att inte behöva gå upp. Kikade lite på mobilen, läste lite bloggar och somnade om en sväng. Vid 08.30 gick jag upp - lagom tid när man är ledig. Jag får nästan lite panik om jag går upp senare för det känns som att jag "missar" tid på min lediga dag. Gjorde i ordning frukost och sedan blev det bara lugn och ro för mig själv i lägenheten. Den tiden måste vara bland det bästa som finns! Kika lite på nyhetsmorgon, läsa tidning, andas. Kvalitetstid.
 
Sedan blev det full rulle med städning och lite annat lägenhetspyssel innan jag begav mig mot stallet för att hinna Danny innan lunch. Gjorde allt stallfix, inväntade att ridlägerlektionerna skulle bli klara i ridhuset och sedan gjorde jag i ordning Danny. Han vilade igår och var full i energi, och verkade på ett gott humör! Vi började med lite travjogging och sedan tog jag några byten. Klockrena. Behöver inte säga så mycket mer än det, men bytena vänster-höger är inte bara rena nu, dom är luftiga och med gest! Även om bytena inte är helt befästa så har jag på känn att när dom är det, då kommer det att bli ett paradnummer för Dannys del. Jag hade ärligt talat kunnat fälla en tår där i ridhuset för att han var så makalöst duktig! Flera sockerbitar ur mattes ficka bjöds han på i alla fall :) Sedan tog jag inget piruettarbete utan började direkt med traven som kändes "lagom". Inte en massa stora steg, utan nu håller vi igen lite för att känna att jag har kontroll på 1. bromsen, 2. formen, innan han försvinner iväg i sina älgkliv. Jättefina skolor och sedan var det dags för nästa stora prövning...
 
Jag red igenom hela MSVB:2!!! För första gången i en följd. Har ridit rörelserna var och en för sig, men aldrig hela programmet. Det var med skräckblandad förtjusning jag styrde upp på medellinjen och gjorde första halten. Ett fint travprogram, lite vingliga volter i galopp och sedan två rena och lugna byten. Med ett stort leende gjorde jag sista halten och konstaterade att vi både överlevde och gjorde programmet ganska bra! För första gången har vi ridit ett MSVB-program, med byten och hela köret. Så glada!!! Sedan fick Danny ut i sin hage och jag åkte hem, nöjd.
 
Nu har jag hunnit med en lång powerwalk med min vän Malin, köpt frukostflingor på Ica Maxi och ska nu bara lägga mig i soffan med min kaffekopp och en bit mörk choklad. Det regnar ute så att krypa ner under en filt och kanske sova en stund framför TVn känns helt rätt. Laddar upp för ikväll när jag ska träffa min bästa vän Elin och det var alldeles för längesedan så jag längtar! Snart åker vi till Rhodos tillsammans för en galen vecka 
 
 

Skönt för dig att det går bara fintfint med Danny! Jag blir bara så sugen att ha egen häst, trimma dressyr, börja ut och tävla någon gång. det dröjer säkert år kvar...

Blir spännande sen när du startar MSVB med byten och sånt! jag blir så imponerad av ert arbete, ni är så duktiga, unga och drivna!

Det kommer att bli så spännande och se hur det går på tävlingen. Han är läcker dannyboy!

Hej! fin blogg du har. Gå gärna in på min blogg och läs mitt senaste VIKTIGA inlägg.




Kom ihåg mig?