Planering

Ja planeringen för Danny är spikad! Först blev jag nästan lite taggad på att efteranmäla honom till en till MSVB:2 nästa helg i Edsbyn för att vi tränat så mycket för detta nu, men sen insåg jag att vi inte kommer att hinna förbättra oss på en vecka. Gårdagens start var ärligt talat lite utav en chansning som faktiskt gick hem, men det hade lika gärna kunnat vara tvärtom. Nu blir det istället mycket träna på att kunna rida diagonaler med byten, utan byten och med enkla byten. Få honom lugn i bytesjobbet och lära sig att skilja på dessa tre saker så att han inte hamnar i "byta, byta, byta-mode".
 
Nu blir det en vecka med träning fram till nästa helg, sedan åker jag till Rhodos för en veckas semester. Danny kommer även han att få semester och vilar helt. Det blev precis lagom för honom att få en veckas "off" efter mycket bytesträning och nya krumelurer som han har fått arbeta med på senaste tiden. Min mamma och pappa tar hand om honom och jag är helt säker på att han kommer att bli otroligt ompysslad, ryktad och få massor av kärlek under veckan när jag är borta. Han är allt hela familjens guldklimp, vi älskar honom! 
 
Så snart jag har kommit hem igen så ska han trappa upp arbetet igen och sedan börjar vi slipa ordentligt på bytena igen. Tre veckors träning har vi på oss innan det är dags för start igen. Även denna gång en MSVB:2 och vi åker till Vansbro den 28:onde september. Förhoppningsvis med säkrare byten och lite högre kvalité i programmet överlag! Efter att ha sett fantastisk ridning i helgen vill jag sikta framåt mer än någonsin. Jag har en Danny som kommer att ge allt hela vägen, två suveräna tränare som kan hjälpa mig och ett fantastiskt team med mina föräldrar bakom mig. Under hösten kommer jag även att åka till Jeanna igen, men den här gången får hon även mig på köpet. Jag vill få hjälp att utveckla piruettarbetet och såklart detaljer, detaljer, detaljer i allt annat arbete. Det finns ingen som kan få Danny att trava som när Jeanna sitter upp och sätter tryck! Jag hoppas även att vi under sen höst kan debutera MSVB:4 som verkar vara ett väldigt trevligt program. Än så länge har vi inte börjat med byten från förvänd, men framåt oktober-november bör även det sitta.
 

Låter som en sund planering! Och grattis till placeringen i debuten förresten. Man kan bara hoppas att det går lika bra för mig och min bebis när vi ska debutera MsvB i höst :)

Tänk hur olika ens upplägg kan vara. För tillfället gör jag BARA byten från förvänd när vi ska byta vänster-höger, eftersom min häst har svårt att byta rent ur rättvänd just från den starka galoppsidan till den svaga. Men det är intressant att läsa om olika metoder och resonemang!

Låter som en sund planering! Och grattis till placeringen i debuten förresten. Man kan bara hoppas att det går lika bra för mig och min bebis när vi ska debutera MsvB i höst :)

Tänk hur olika ens upplägg kan vara. För tillfället gör jag BARA byten från förvänd när vi ska byta vänster-höger, eftersom min häst har svårt att byta rent ur rättvänd just från den starka galoppsidan till den svaga. Men det är intressant att läsa om olika metoder och resonemang!

Jag hoppas du vet hur mycket din blogg inspirerar och motiverar. Även jag som inte tävlar vill damma av min gamla häst och finrida lite på tävlingsbanorna bara utav att läsa din blogg.
Det är verkligen kul att då följa er från start till toppen.
Keep up!

Åh, vad kul att du ska till Vansbro och tävla! :) Ska bli kul att se dig och Danny in action :)

Din blogg är grym, tycker att det är riktigt kul att följa din och Dannys utveckling tillsammans :)




Kom ihåg mig?