Utökat B (B96)

Ja det är det som är på gång. Sedan jag krockade audin som var optimal att köra vårat stora släp med har vi fått dra med Volvon. Det fungerar, men det vore betydligt säkrare att köra med den nya Volkswagen Tiguan som köptes in när audin skrotades (ja så illa krockade jag den). Men, det är inte lagligt utan BE-kort eller som sagt utökat B då tiguanen är för stor/tung.

Både jag, mamma och pappa tar nu detta kort så att alla kan köra släpet med storbilen! :) Vi har ju kört transport allihopa men kände att det nog vore bra att fräscha upp kunskaper med säkerhetskontroller, lite backningstips och andra smågrejer inför en uppkörning. Därav körlektion i morse!



Spännande! Berätta gärna lite vad ni gått igenom och vad som tas upp och hur det går till. =)
Har tänkt utöka till BE sedan jag tog mitt för massa herrans år sedan men nu med utökat B så räcker ju det. ^_^

Ja berätta mer om utökad bkörkort (b+) :)

Är det bara uppkörning på utökat b? Inget teoriprov?




Kom ihåg mig?