Första lilla nosandet på serier

Träning för Marika i morse och för första gången någonsin provade vi första steget till serier! Red runt i rättvänd galopp längs fyrkantsspåret, sedan ställde jag om, gjorde byteshjälp och Danny bytte till förvänd - första gången! Detta gjorde jag ganska direkt efter hörnet, sedan ut på långsidan och galopperade några språng och sedan bytte jag tillbaka till rättvänd. Med andra ord två byten på en långsida! Från rättvänd, till förvänd, tillbaka till rättvänd.
Vi höll ingen räkning och det blev lite olika många språng mellan bytena för varje försök, men detta var ändå det första lilla försöket till serier. Häftig känsla!
 
Sedan tog vi lite passage och ganska direkt efter detta tog Marika fram långa spöet och vi gjorde några piaff-försök från skritt längs fyrkantsspåret. Ingen överdriven framgång där och istället fick jag rida passage, sedan samla passagen tills han nästan stod på stället och då blev det mycket lättare att hitta några tramp ur det. Avslutade med trav och en kanonkänsla där han gjorde så flotta öppnor och även bra diagonalslutor vilket varit lite lurigt. Jeanna gav oss dock väldigt bra hjälp med detta sist och fick beröm för att dom var bättre nu :)
 
Nu ska jag snygga till mig lite, dra på fräscha kläder och så ska jag och pojkvännen ut och äta tillsammans med några vänner. Senare bio, dags för Hobbit 2! 
 
 

Härligt!! :)

Tack, bra tips!

roligt med bio :)

Ni är verkligen superduktiga!




Kom ihåg mig?