Julklappstips

Hörni, ärligt talat så sitter jag och hoppas att jag har riktiga julklappsgenier till läsare där ute :) Ni får ge hur mycket förslag ni vill!! 
 
Det jag önskar är tips på presenter till;
 
.. Mamma
 
... Pappa
 
... Brorsor
 
... Pojkvän
 
... Tjejkompis
 
Sedan undrar jag också vad NI önskar er! För mamma har många gånger bett om en önskelista från mig nu.. och det var minst lika svårt :)
 
 

Jag önskar mej nya stallskor från LaCrosse. Har provat ett par och dom var sååå otroligt sköna, får jag såna kommer jag nog aldrig kunna gå i ngt annat sen ;)

Om föräldrarna gillar att läsa böcker ibland så är den här http://www.adlibris.com/se/bok/438-dagar-var-berattelse-om-storpolitik-vanskap-och-tiden-som-diktaturens-fangar-9789185279258?campaignId=77dcec8e-428b-493a-84a3-56db1e6118be sjukt bra. Det är killarna som hamnade i helvetet i 438 dagar...

Till pojkvännen: en parfym som DU älskar ;)

Övriga är svårt om man inte vet vad dom gillar, men till tjejkompisen funkar ju alltid en biokväll. Med dig som sällskap såklart ;)

Till mamma & tjejkompis kan jag rekommendera presentförpackningar från The Body Shop, bra grejer :D
Till pojkvännen, om ni varit tillsammans ett tag, kan en fotobok på er vara trevlig.
Fotoböcker över huvud taget brukar vara väldigt uppskattade eftersom de blir så personliga & går att göra till vem som helst med bilder från resor, på djur, eller bara lite härliga minnen :) (brukar dessutom vara många kampanjerbjunanden på dem såhär inför jul ;) )

Choklad provning till föräldrarna! Eller typ en spa weekend! Mycket roligare med en upplevelse än en present när man inte är barn eller tjej haha ;) till pojkvännen är typ en rl skjorta bra eller typ oxå en upplevelse, typ att få provköra en ferrari eller ngt :) eller en spa weekend till er? Eller en semester?

vi köper inte julklappar men ge bort en gåva. T.ex en get kan man ge bort! Annars har jag själv önskat mig superduper varma vinter sulor till vinterskorna i stallet samt fleece långkalsonger. Så rolig är jag haha..

Jag och christoffer ska inte heller köpa ngt till varandra, vi drar ju till stugan i lofsdalen för slalom i mellandagarna istället. Afterski!

Din mamma kanske vill ha en kurs/bok i något hästrelaterat?

På min önskelista finns stavmixer, dunväst, handdukar från missoni, ring, bodylotion och andra bra att ha grejer:) Min mamma ska i år få en affisch som heter kakaoögon från olle eksell, min bror får presentkort på massage och ett par hörlurar och min pappa får en bok (som varje jul, födelsedag och fars dag..) och lite annat smått och gott! På tal om bra presenter fick jag en gång en present av en kompis när jag hade haft en dålig period, i paketet låg det ett halsband med en berlock i form av en nyckel. på kortet stod det massa peppande grejer och att med detta halsbandet runt halsen har jag alltid nyckeln till min fantastiska framtid med mig!

åååh, det är så himla svårt att komma på julklappar! Jag och syrran ska ge oss iväg och handla julklappar på fredag.
Själv önskar jag mig inget.. eller jo -typ lite ledig tid ;)

Förra året fick min mamma en keramikhäst var en avbildning på mammas häst, pappa ska få en keramikhund som är en avbildning på vår förra golden.
mina systrar fick ett personligt armband/halsband med personliga bilder. Väldigt uppskattat!

Kökredskap är smart att önska sig, tråkigt att lägga pengar på.

Jag har köpt en nyckelring från mulberry, doftljus och doftpinnar till min mamma. Till min pappa ska jag nog köpa vardagsdricksglas samt en skjorta. Jag själv önskar mig ex gymkort, ptpass, ny mobil, kitchenaid, juicecentrifug, skålar till min servis, öronhängen, en klänning osv. Brukar inte önska mig hästsaker i julklapp eftersom det är så kul att köpa själv ;kr.

Jadu, jag har samma problem! Men ha, mamma kommer troligen på ett par nya vantar och en väska, till pappa blir det knivset, syster.. ingen aning! Bror tror jag får kläder och pojkvän får nog också kläder, eller också en gaming-musmatta, men aa, vet inte! Vad har din pojkvän och familj för intressen?

Älskar din blogg!

Det finns ju hur mycket som helst att köpa, men när man ska köpa själv, tycker man att det inte finns något. Så tycker jag i alla fall ;-)

Men, till min sambo ska jag i år köpa ett xbox-spel som han har tjatat om ganska länge, annars har jag tidigare gett böcker, headset till datorn, parfym, halskedja, kläder.

Är man konstnärligt lagd kan man alltid ge bort något man själv har gjort. Jag ritar och målar, så jag ger teckningar och tavlor till vissa.

Böcker av alla slag går nog hem till de flesta, finns så mycket Fina böcker att bara titta i också. Smycken, presentkort(inte så kul att ge bort dock kanske), sällskapsspel, koppar/glas.

Ett tips om man har idetorka är att kika in på coolstuff.se eller nån liknande sida, där finns mycket roligt att ge bort i julklapp :)

Till min ena syster så köpte jag ett stavhalsband med hennes namn och en liten sten längst ner (månadsten) och med ett litet kort vad stenen betyder.

Mamma ska få glasögonputs och en köksvåg för de har hon önskat sig... Till mormor och morfar som är 87 år och redan har allt man kan önska sig beställde jag en egendesignad väggalmenacka med bilder på min katt och min häst, dom är väldigt engagerade i mina djur så tror dom blir glada! Kanske ngt för dina föräldrar? Själv har jag önskat mig ett täcke med hals till min häst, fast de har tomten redan var här med ;)

Gillar dina inlägg.

Hmm fick ett presentkort här ifrån förra julen, mkt bra! Kolla där ;)
http://www.tidningskungen.se/

Sen, egendesignad almanacka med egna bilder i då är ju alltid fint! :)

Var i Danmark nu i november så då passade jag på å köpa lite annorlunda danska öl som pappa ska få ;)

Åh det är så svårt, men presentkort till mammor och till pappor har jag faktiskt ingen aning om. Till brorsor så beror det ju på vad han gillar.. Om han är spelintresserad så kanske CS eller nått liknande haha.. Mer vet jag faktiskt inte :/

Julklappstips till henne:
http://theasspace.blogg.se/2013/december/julklappstips.html#comment

(klicka på bilden i inlägget för att se var du kan köpa allt)

åååhh svårt....

Mamma: tröjor/smycken/fin sjal?
Pappa: Gillar han någon speciell sport? isåfall kan man köpa något med det laget, kanske en tshirt? schysst mobilskal? parfym + en bra deo?
Bror: bra filmer? kläder? hörlurar?

Haha det var lite tips i alla fall....




Kom ihåg mig?