Helgalet

Ja så känns det verkligen! Min första egna lägenhet, vilken känsla. Att få inreda, köpa möbler, bestämma själv. Galen känsla! Bara tanken på att laga mat, sköta mig själv, allt sånt där. Hjälp! Men har aldrig varit så redo någonsin.
 
Lägenheten ligger på andra sidan stan mot var jag bor nu, så det blir lite längre till stallet. Cykelavstånd utan problem, men inte så att jag kan promenera dit på några minuter. Det blir mycket närmare till jobbet på boendet, men inte tillräckligt nära för att klara mig utan bil. Ett bilköp kommer alltså att bli nödvändigt, men det hade jag räknat med. Bara att skrapa ihop slantarna! Inredningsmässigt i lägenheten blir det givetvis en del inköp också, jag har egentligen ingenting. En soffa, byrå, bord och sådant måste köpas - men har tänkt att kika mycket på ta till vara och andra second hand ställen. Mamma är expert på att måla om saker så att dom blir kanonfina! Sedan får det bli ett inköp i taget när jag har pengar helt enkelt, räknar inte med att få allt i topptrim på en gång. Men det är ju lite av det roliga med att få inreda helt själv!
 
 
 
Ida

Skit kul!! GRATTIS :D

Gratulerar! :D

På sommaren är det verkligen bäst läge att bo. 10 min til stan, 10 till stallet och 5 till vattnet :-)

Grattis! Härlig känsla att flytta till sitt första boende! Jag har precis köpt en lägenhet och ska också flytta 1 Mars :)

Som du säger är det kanon att fixa om gamla möbler med lite färg, sen ska man inte underskatta Rusta, Ö&B, IKEA och Ullared, där kan man fynda :) och som sagt bo in dig ett tag så lär du märka vad du behöver och inte! När jag flyttade hemifrån hade jag en säng och en byrå typ.

vad kul! grattis. :)




Kom ihåg mig?