Hur roligt!

Höll på att skratta ihjäl mig när jag satt i sadeln idag, helt allvarligt. Gjorde i ordning honom lite snabbt och slängde på sadel och träns. Själv körde jag på ridbyxor, några stövlar och sådär fick vara. Att sätta på hela outfiten med lindade ben och sånt för att bara skritta, som det finns en del som gör haha, är inte riktigt min stil.
 
Eftersom han inte varit i ridhuset på en dryg månad så gick jag något varv först, han var tokspänd. Skyggade för hörnen, hoppade till vid något ljud och var allmänt spooky. Lilla Danny haha, det är inte lätt! Sedan satt jag upp och precis vid uppsittningen blev det en liten explosion när han hoppade iväg - men fick stopp på honom snabbt. Oj vilken konstig känsla att sitta i sadeln! Danny var het och låg på ordentligt, tog små piafftramp (vi började lite med det innan han blev behandlad) och ruskade på huvudet och ville iväg. Vilken känsla! Han var så otroligt glad och skrittade med öronen spikrakt framåt. Eftersom vi skulle bedriva 20 minuter där inne i ridhuset så tränade vi lite halter framför speglarna. Var noga med att dom skulle vara perfekta och rättade honom direkt om han ställde upp sig ojämnt.
 
Sedan satt jag av, med största flinet haha! Åh tänk när jag får börja trava.
 
 

Haha, förstår PRECIS hur du känner! Håller på att sätta igång pålle som varit sjuk ända sedan i julas. Känns helt overkligt underbart! Han är också så där taggad och överlycklig för att få börja "vara med" igen. :D

hahah vet vilken bloggare du syftar på :D

Jag har försökt läsa den bloggen ett par tre gånger, men jag får ge upp efter ett par inlägg varje gång. Jag förstår liksom inte storheten. Alls. Det ligger lite fina bilder uppe men på vad? Det där är liksom småtjejernas förebilder? Jag säger snart upp mig som hästmänniska.

Haha! Förstår vad du menar ;) Kul att han var så taggad, då märker man ju hur kul han faktiskt tycker det är att få träna varje dag :)

Li

Nej vad roligt! Kan tänka mig känsla:)

Hoppas nu att igångsättningsplanen fungerar som den ska:)

Du är så himla duktig och har sån känsla i ridning! Jag blir så inspirerad varje gång jag klickar mig in här :) enda minuset i mina ögon är dessa små "pikningar" mellan radern, där vi alla förstår vem/vilka du syftar på. Du känns inte som en människa som behöver hålla på med sånt! :)

Danny är så himla fin Frida! :)

Hej!
Vad har du för grejs under remmarna i nacken på tränset? Har också beställt ett sådant efter inspiration från dig ;) Såg skönare ut med en sån liten padd under i nacken. Sen måste jag försöka fixa lite med nosgrimman då Hugo fick skav ifrån metalländarna som sitter längst ut på nosgrimman liksom.. :/ Tips?

vart har du köpt tränset? :) letar föbrilt efter ett sånt träns :D




Kom ihåg mig?