Två veckor till..

Ja inte gick det som jag hade hoppats på kliniken i alla fall... Nu ska jag dock inte vara alltför ledsen, för han har svarat jättebra och det är inget allvarligt - men helt redo att sättas igång var han inte.
 
Sist hade han 2 grader på ena frambenet och 1 grad på det andra. Idag var han utan anmärkning på det lindriga och 0,5-1 grads hälta på det som var lite sämre. Reagerade lite när man klämde på gaffelbandsfästet på detta ben och som sagt, en liten reaktion på böjprov. En hälta som var för liten för att cortisonbehandla, men lite för stor för att sättas igång för. Valde i samtycke med veterinär att behandla med stötvågor "shockwave" i stället. Danny fick lugnande medel innan denna behandling och jag frågade varför, "vill du känna hur det känns att behandlas med shockwave?". Räckte fram handen och jösses så obehagligt och ont det gjorde haha! Danny verkade dock inte reagera speciellt, men jag fick ju känna på i "häst-styrka". Dock en fantastisk effektiv metod att behandla denna typ av skador med.
 
Nu ska han vila 1 vecka, sedan får jag skritta honom uppsuttet rakt fram ytterligare en vecka. Om 2 veckor ska vi på återbesök och då ska han vara frisk - det blev jag nästan lovad. Lilla Danny detta har vi inte tid med haha... Men men, ibland händer sånt här och så nyrenoverad som han blivit nu hoppas jag att han travar som aldrig förr när han är tillbaka i träning!
 
 
 

tråkigt att han inte var helt bra än, men men - det går ju åt rätt håll så nästa besök är han nog bra (och såna här grejer tar ju tid även om det inte var något allvarligt).

Tråkigt att han fortfarande reagerade lite vid böjprov, men hellre vara lite för försiktig än att man inte bry sig ( finns folk som gör så tyvärr )! Han är nog helt bra om 2 veckor ska du se! :)




Kom ihåg mig?