Vilken morgon...

Inte nog med att det blev en sen natt, jag skulle dessutom upp tidigt då jag började jobba 08.00. Kör på lite dagsjobb idag fram till 15.00, men det är lugnt i backen! Inte så roligt väder, så då kommer det givetvis färre hit och åker. Har inte riktigt bestämt hur jag gör med Dannyboy idag, är inte helt pepp på att rida ut i detta gråmulna råa väder, och i och med att jag slutar på eftermiddagen kommer jag inte in i ridhuset. Den lite sämre sidan av att stå uppstallad på en ridskola - ridhuset är inte ledigt på eftermiddag/kväll på vardagar.
 
Nu har jag två jobb som sträcker sig just över kvällar och helger, så det brukar fungera perfekt att rida på förmiddagarna för mig annars. Det som ställer till det nu är att vi har sportlov här i Dalarna vilket innebär att vi har dag+kvällsöppet i backen. Jag jobbar 10 dagar i rad utan en enda ledig dag nu, pust! Precis när jag vill pyssla massor med lägenheten, men får ta det sakta med säkert! Konstig känsla att plocka ner sitt rum, rensa garderoben, ta ner tavlor etc. Men det ska upp igen i mitt alldeles egna ställe, åh så häftig känsla. Satt i lägenheten i soffan igårkväll och kikade ut genom dom stora fönstrena, spanade på grannarna och ut över himlen. Det är inte helt fel att bo i höghus med välplacerade fönster! Lyckokänsla var det i alla fall.
 
Menmen, tillbaka till morgonen från helvetet haha. Började givetvis med att försova mig. Eller rättare sagt, jag vaknade och så blev det den där "lite till bara..." jo men aldrig, jag somnade såklart om. Upp igen, stressade mig i ording och direkt till Danny så jag bara kan åka dit och rida, promma eller vad jag nu vill göra med honom i eftermiddag. Sedan åkte jag till jobbet där jag fick börja med att kriga om en massa saker. Avskyr när viktiga saker ligger utanför min kontroll, och dom som ansvarar för det inte tar tag i sakerna utan "rycker på axlarna". Man brukar ju säga att ska det bli någonting gjort får man göra det själv, men när man själv inte har möjlighet att göra det blir det drygt. Jaja, det löste sig men visst blir man på dåligt humör :)
 
Nu ska jag pyssla på med mitt här på jobbet och tänkte be er om hjälp i ett inlägg senare!
 

Gör du Bloglovinbyten? :) Jättefin häst!

Ida

Vad är det för fin häst? (ponny?)




Kom ihåg mig?