Ahhhh rädda mig

Har precis spenderat 24 timmar på boendet, där alla hade magsjuka! Flera i personalen var hemma med samma sak och jag har ägnat natten åt att tvätta, tvätta, tvätta. Tror jag tog handsprit en gång i minuten på slutet haha... Klarar jag detta utan att bli sjuk, då klarar jag allt. Vet inte hur lång tid det tar innan man själv åker dit i så fall, men någon sa 24-48 timmar, lät troligt. JAG VILL INTE. Åh största skräcken, kan knappt finnas något värre än magsjuka?
 
Åkte i alla fall direkt till Danny, slängde ut haghö i hagen och gjorde klart allting. Idag ska han (förutsatt att jag inte börjar må dåligt) få en styling. Ryktas ordentligt, klippa man och svans samt klippa bort alla envisa hårstrån som växer under hakan, hovskägg och så vidare. Hade man låtit pälsen växa fritt hade han sett ut som om han var hämtad direkt ur vildmarken.
 
Nu ska jag försöka återfå nattens missade sovtimmar, sedan ska jag fotografera lite bloppisprylar som jag redan hade hemma.
 

Käka vitpeppar! Några korn, funkade faktiskt för mig en gång när jag var lite i samma situation.

L

Ni är så fina tillsammans! Hästen jag rider ska tas bort om en vecka, och jag lever på hoppet att det finns en annan häst där ute som kan vinna mitt hjärta igen. <3

Hoppas du slipper magsjuka! Jag får det minst 1/vinter så är lite van. Tycker det är värre med halsfluss..!

KH

Magsjukan smittar redan innan den brytit ut OCH 48 timmar EFTERÅT! Det verkar som folk har glömt! Förr höll man sej hemma, nu har man inte tid till att ta hänsyn till andra! Därför sprids detta elände så kopiöst nu! Dessutom är inte handspriten speciellt effektiv mot just detta! Utan det är handtvätt o åter handtvätt med tvål och vatten som hjälper bäst! Som det skrivs så kan man ta 8-12 vitpepparkorn ett par gånger per dag för att försöka klara sej! Om det funkar eller inte vet i katten! Men tron kan ju förflytta berg så....Lycka till!

Hoppas du slipper magsjuka. Inte kul alls. Även om det går över snabbt blir man så trött efteråt.

Säger bara en sak: Vitpeppar!

Du klipper inte ''morrhåren'' va??

Svar: Nejnej :)
Frida Hallgren

Ledsen att behöva säga det med tvättspriten biter inte på magsjuke virus eftersom det bara "tvättar bort" bakterier... Det gäller att tvätta händerna i varmt vatten och med tvål under en längre stund! Hoppas du klarar dig i alla fall så blir det här ett tips för framtiden! :D

Usch då! Hade varit hos min moster i förra veckan, och samma kväll så hade hon fått magsjuka, kändes lite panikartat just då men jag klarade mig! Mamma sa att det är störst chans att man blir smittad inom 1½-2 dygn, men att det såklart kan drabba en ändå... Men jag klarade mig som tur var!

Annars är väl mitt tips att tvätta händerna noga med tvål och så :)




Kom ihåg mig?