GPA Tone on tone

Ja nu önskar jag att jag kunde skriva att det var jag som hade införskaffat en sådan hjälm, men riktigt så roligt var det inte. Vännen Elin har däremot en och jag klämde ihjäl mig på den igår. Helt underbar! Jag har verkligen börjat falla för den här "sportigare looken" både på träning och tävling. Uvexhjälmarna som jag tidigare var väldigt skeptisk till känns snygga, funktionella och som sagt sportiga. Nu har jag två bra hjälmar, så någon ny kommer inte att köpas förrän jag ramlat av och slagit i huvudet, alternativt när jag känner mig rik (det kommer inte hända).
 
Dock skulle jag säga att om jag fick välja helt fritt hade jag nog tyckt att GPA'n är strået vassare än Uvexhjälmarna. Båda är snygga, men GPA'n lite extra. Eller vad säger ni?
 
Nöjd tjej provar dyrgrip... cirka 6000 kr kostar tone-on-tone hjälmen.
 
 

Föredrar den mer "klassiska" looken för en tiondel av priset.

Ganska bra tips för dom som rider. :)
Red när jag var barn men slutade när jag var 19 år!

Tävla & ha en egen häst var något jag drömde när jag var yngre, men nu när jag är 22 år så vill jag ha en egen butik. ^.^

Jag har alltid tyckt GPA:n är okej för hoppning och passar bra där medan jag förut tyckte uvex var skitfula.

Nu tycker jag att uvex passar bra till dressyr då den är sportig men ändå inte för mycket. Jag är lagom glad när min mamma ska köpa en sån och jag får liksom dig vänta tills jag har slagit i huvudet eller blir rik ;)

Båda är snygga, men jag tror nog jag skulle föredragit en uvex... Fast nu blir jag osäker, gillar även LamiCells variant. Tur att det är ett tag tills man måste byta, så man hinner bestämma sig ;)

Älskar min gpa , dock har jag jw sammetshjälmen nu när det blåser eller är kallt , gpan funkar bäst på sommaren enl mig .
Förstår inte detta med hopp eller dressyrutr , vafan ta på dig det som är snyggt ,inte om det är hopp dressyr " aktigt" för vem bestämmer det?

IDA

Fast du kan ju hitta GPA hjälmar för halva det priset nu! :D

GPA är såååå mycket snyggare än uvex! hade hellre dött än satt på mig en uvex haha....
kolla på skara ridsport, dop har GPA för halva priset! :)

bella tog orden ur munnen på mig! Du passar jättebra i den ursnygga GPA hjälmen. Däremot är Uvex asfula. Så otroligt osmickrande form på dom!

Jag tycker Gpan är snyggare, men har själv en uvex som jag är jättenöjd med! Köpte på Falsterbo för 900kr:-D

Jättesnygg, 6000 kronor för en hjälm är sjukt!!! Inte behöver man trilla av och slå i huvudet för att få byta hjälm. Skyddsmaterialet i hjälmarna åldras och man SKA byta hjälm regelbundet. Har för mig att det är vart femte år. Finns billigare minst lika snygga, säkra och sköna hjälmar. Själv är jag jättenöjd med byte från illvarm sammetshjälm till inställbar, lätt Lamicell.

Fyfan för Uvexhjälmar, tycker de påminner om cykelhjälmar haha. Men GPA-hjälmar är supersnygga hehe ;)

Bästa och stilrenaste ventilationshjälmen! Lätt! Jag har haft GPA sen mååånga år tillbaka, oslagbara. Jag tycker dessutom denna tone on tone är den enda som är ok till dressyrbruk. Uvex ser ut som ett jäkla ägg med näbb-skärm. Usch!
Jag kör speed air tone on tone på sommaren och GPA Pikeur på vintern och kunde inte vara nöjdare.

Har haft både GPA och Uvex, föredrar Uvex helt klart! Tyckte inte alls att GPAn satt bra på huvudet och dem är också sämst i säkerhetstest. Det som är extra bra med Uvex hjälmarna är att det finns mycket plats för håruppsättningen! :)

Tycker GPAn var snygg men priset är ju galet. Varför ska man betala så mycket för en hjälm? Själv har jag en Lamicell, betydligt billigare och superskön och ställbar så jag kan både ha mössa under när det är kallt och utan när det är varmare. Uvex tycker jag är fula, de har konstig form och som någon sa, de påminner om cykelhjälmar!

Förstår inte poängen med att betala så mycket pengar för en hjälm som ändå måste slängas om man trillar av och slår i huvudet. Känns som ett väldigt slöseri med pengar faktiskt.. Själv är jag nöjd och glad med min billiga ventilationshjälm från hööks för en femhundralapp haha :) Men snygg är den, GPAn, absolut!

Sjukt snygg!

t Sara:Fast om man ramlar av och slår i huvudet kan det ju vara en poäng att han en lite bättre hjälm! Hjälmen kan man ju alltid byta ut men inte huvudet...




Kom ihåg mig?