Svar på tal

Fick en irriterande kommentar idag som jag först inte ens tänkte svara på, men gör ändå.
 
"En ätstörd blir inte frisk, tankarna kan alltid komma tillbaka när som helst och dessutom så har man förstörd sin kropp för livet genom att svälta sig på det viset".
 
Svar: Nej men då är det ju jäkligt märkligt att jag sitter här och skriver detta, fullt frisk och dessutom med en väl fungerande kropp. Jag käkar som en vanlig människa, har inga kontrolltankar eller räknar kalorier - något som var en stor del av min vardag förrut. Njuter av livet och att kunna äta precis vad jag vill vid alla tillfällen och inte ha ångest över det. Kan meddela att min kropp inte är ett dugg förstörd för livet och att jag mår bättre än någonsin, både psykiskt och fysiskt. 
 
Klart att sånna som varit riktigt dåliga och haft ett helvete med en ätstörning har lång väg tillbaka - men frisk det kan du ALLTID bli. Tog en bild och känner bara:
 

Helt RÄTT! Hoppas alla med en ätstörning läser detta för det går alltid att bli frisk. Du Frida är skitsnygg och stark som tog dig ur. Inspo

Bra skrivet Frida! All heder till dig som tog dig ur. Håller med om att du är skitsnygg <3

Så jävla....SNYGG!!!!!!!

J

Lika snygg som vanligt! ;)

Håller absolut med dig Frida! Jag har själv varit sjuk i ätstörning under flera års tid och varit inlagd, MEN det går absolut att gå frisk och bli FRI!

Stört snygg

Helt fantastiskt awesome! Ätstörningar är ett inlärt beteende och det går att ändra på. Man kan ändra sitt sätt att tänka och MÅ BRA! Schysst med bra förebilder :D

Kaxigt Frida!
Like it! =)

så sjukt kaxigt grym bild! ÄLSKAR din blogg! <3

Vilken BABE!! Dessutom - bra att du säger ifrån!!

Fast på ett sätt stämmer det, i alla fall på vissa (som mig). Jag led av ätstörningar under 13 år, har idag ett normalt beteende kring mat. Dock vet jag att jag måste passa mitt tänk, för det kommer naturligt att tänka "ätstört" när jag är stressad, ledsen eller hamnar i situationer där jag förut hade min ätstörning till tröst. Detta gäller även till viss del mitt självskadebeteende som jag inte har haft sedan nästan 10 år men fortfarande ploppar upp ur huvudet i svagare ögonblick. Att jag skulle använda mig av ätstörningsbeteendet eller skada mig själv, det tror jag inte, men helt friskt vet jag inte om jag har blivit. Kanske med ännu fler år bakom mig?

Tycker du är så himla bra som skriver om sånt här.
Gillar dessutom att du är en "vanlig" tjej utanför stallet, att du går ut, sminkar dig, klipper håret och ja, haha.

Som att du vågade skriva det där som hände dig senast du var ute, bara en sån sak liksom. :) Är nog därför jag kollar in här varje dag medans jag börjat lessna lite på vanliga tråkiga dressyrbloggar ;)

Vart har du köpt tröjan???!?!?!? Har letat överallt och hittar inte nån stans men den är så fin! Får seriöst utbrott snart! Vill ha!

Svar: hihi på lindex :)
Frida Hallgren




Kom ihåg mig?