Tävlingssugen

Men ååh... Sitter och pratar med Matilda och länkar saluvideos, snackar tävlingar, träningar och hästar/livet i allmänt (haha, som vanligt). Nu halkade vi in på tävlingsåret 2013! Blir verkligen helt galet sugen på att tävla nu, och så står jag med en behandlad liten häst. Menmen, förhoppningsvis är han fräsch och redo för träning snart igen! Har börjat kika lite försiktigt på tävlingar längre fram i vår, som även skulle fungera om han skulle behöva behandlas igen...
 
Tanken är att han ska gå MSVC nu under våren och att han ska kännas säker i dom klasserna. Förmodligen busar han väl runt första 2-3 starterna och det räknar jag med, men jag tror att han kommer att coola ner sig efter några tävlingar i kroppen nu 2013. Dessutom behövs det nog ett par tävlingar till innan jag känner att jag riktigt vet hur jag ska lägga framridning, för att han inte ska komma till läget där han exploderar inne på banan. Så som det har varit hittills har jag haft en bra, hyffsat lugn, känsla på framridningen - men inne på banan har han eldat upp sig. Jag tror att jag kommer att lägga lite längre tid på framridning i år så att han får chans att tagga ner lite mer.
 
Jag hoppas i alla fall att han efter några starter kommer att ligga stadigt över 65% i MSVC och att vi på träning hemma ska närma oss bytena. Det blir ett spännande 2013! Hoppas dessutom på en ny träningsvecka hos Jeanna framåt vår/sommar... :)
 
 

Temperering är skitsvårt! Jag hade en som man var tvungen att rida fram en timme annars flög han rätt upp i luften varannan meter, och en som man typ satt upp på, skrittade fram och sen travade ett par varv på, sen var det klart! Om danny blir lite tokig skulle jag nog lägga ner formen och galoppera på friskt ett par varv tills man liksom känner att de drar den där "slappna av sucken" och frustar lite. Känner du sen att det blev för mycket är det ju bara att ta lite mindre nästa gång, trial and error! :D

Tycker Danny är fruktansvääääärt fin!! :D

Snygg häst :D

Så fina knoppar på bilden! :D

Fina Danny! :D




Kom ihåg mig?