Vad tycker ni är Dannys styrkor, respektive svagheter?

Nu ser ni visserligen inte Danny på träning och jag har ingen dagsfärsk träningsfilm - men ni vet på ett ungefär hur han ser ut i rörelse. Jag har även skrivit litegrann om hur han är att rida, så ni har säkert hyffsad koll på arbetsvilja och sådant.
 
I mina ögon är han en väldigt bra häst för mig och mina ambitioner just nu, och jag tror mycket på honom med tanke på hur han utvecklas hela tiden. Ska inte skriva för mycket för då blir jag partisk haha, men undrar helt enkelt vad ni tycker är Dannys styrkor respektive svagheter? Menar inte att ni ska vare sig hylla eller totalsåga, utan är mest nyfiken. För mig är han bästa lilla lagoma superpållen
 
Har ni glömt hur han ser ut (haha) så finner ni en träningsfilm och en tävlingsfilm nedan:
  
 

styrka: rör sig med lätta rörelser, ingen "dålig" gångart utan tre jämna gångarter. Verkar ha ganska lätt för sig både i länga/samla! svagheter: Kanske lite okoncentrerad på tävling? (syftar på ett par andra starter en just denna video)

Håller med ovan :)

En styrka jag ser är garanterat hans lätta luftiga steg och energi i stegen! Älskar hans fantastiska aktivitet i bakbenen! En liten svaghet tycker jag är hans takt ibland, kan inte sätta fingret exakt men tycker han är lite ostadig i stegen ibland :)

Styrka: Lagom, bra gångarter. Lätt för att samla/länga. Svaghet: Lite ostadig i formen, verkar kunna bli stark.

Svagheter som jag kan se är att han inte är stark nog att sätta sig på ändan än och liksom tippa över gungbrädan eller vad man ska säga, alltså lätta i fram. Man kan se att han är ung och lite gänglig, blir lite hängig ifram eller lite öppen, men styrkan är att man också kan se att han kommer kunna göra precis allt det när han blir starkare, han rör sig lätt och fint, ser bogfri ut med lite sväv i traven. Svagheterna är alltså bara att han är ung!

Jag hade nog jobbat väldigt mycket med tempoväxlingar hela tiden så att han blir riktigt kvick i bakbenen och sätter dem under sig mer.

Han kommer bli superfin, verkligen. Åh, nu blev jag duktigt ridsugen... Tur att jag ska tillbaka till universitetet nästa vecka och får rida, haha!

Det är en superfin häst med lite Romanovbakben, man hade önskat lite mer tryck och kvickhet i dem.

Han verkar ha ett toppentemperament!

Jag håller med Pernilla, jag tycker bakbenen är hans svaghet.. Framförallt i galoppen och det är ju när det blir jobbigt där som han blir för öppen i sin form. Men han är inte så gammal så han har framtiden för sig absolut! Har ju ju grunden, styrkan måste alla hästar träna dit! Förutom naturfenomenen, typ Sezuan... ;)
Som sagt, han kommer kunna bli jättefin och det är hans styrka :)

Styrka: Energi, arbetsvillig, gläje, fina gångarter, bra grund.
Svaghet: Fortfarande inte tillräckligt stark, öppnar sig lite i formen ibland (men det är bara träning och tid som fattas).
Smf: Jättefin häst och duktig ryttare :)

Jag tror att hans vilja är både en styrka och svaghet, han är arbetsvillig och lättlärd - men ibland kokar huuvdet över och han vill för mycket!

Hans stora fördelar är ju bra gångarter samt att han har "rätt" kroppsbyggnad som ger honom förutsättningar att kunna utvecklas. Han verkar också vara mjuk i munnen, men däremot så är han stark i nacken. Det gör att formen blir svår att runda till, och han blir lätt lite öppen och stark och då har du inte alltid så mycket att sätta emot. Otroligt fin är han iaf, och han har ju utstrålning så det räcker och blir över :)

Trevlig modell, snygg att se på, fina framben och ni är supersnygga tillsammans!

Lite dåliga bakben, ganska matt och lite seg, för "svävig" i takten, långsam så att säga. Öppen i formen och ser ibland väldigt stark ut emellanåt.

Jag tror att Danny är en sådan häst som med "fel" ryttare hade blivit en sådan som försvinner i mängden bruna hästar. Han rör sig trevligt med lätta rörelser i alla gångarter, ser bogfri ut. Men, det är en häst som behöver vara lite elektrisk med mycket tryck för att man ska känna "wow". Nu tycker jag att han är precis så "wow" när du rider, för du sätter det trycket och rider honom så väl. Ni passar verkligen ihop och du är skicklig på att visa honom! Men menar att hade man slängt upp en lite mer orutinerad ryttare som inte kan ta tillvara på en häst på samma sätt, då hade han nog kunnat bli lite "platt".

Det är i alla fall en otroligt fin häst! Syns att han är gänglig och ung, men har sett flera romanovavkommor som blivit väldigt stora och växt länge. Det har tagit tid för dom att växa ihop och runda till sig, på lite samma sätt känns det för Danny. Han skulle behöva få mer samling, bli lite rundare i överlinjen och "bli vuxen". Det kommer! Lycka till med din kanonfina häst!

Den största styrkan utöver det genetiska (trevliga och utvecklingsbara gångarter, god excteriör) är nog inställningen. Han ser ut som en väldigt nöjd och glad häst och har tur som har dig som ägare och pilot. :)

Som tidigare talare nämnt märks det att han är ung och grön, men jag tycker nog att takten, rytmen och mjukheten i tempo är en större svaghet än det där sista trycket.

Ni verkar passa som handen i handsken och jag tror verkligen på er i framtiden!




Kom ihåg mig?