Måndag med galen vecka framför mig

Gårdagen spenderades på Falu RK's tävlingar som funktionär och det var en hel del fina ekipage i PSG att titta på! Vackrast var givetvis spänstiga Sir Dee som travade hem segern på 71%, men även tvåan Silenzio (som vann MSVA:1 i lördags) var helt magisk att titta på. Menmen, nog om det! Nu vill jag istället skriva en rad om min egen lilla springare som senaste träningarna gett matte en ridkänsla värd att höja till skyarna. Wow, wow och åter wow! På söndagens pass gjorde han byten som var så suveräna att man kunnat ställa klockan efter dom. 6 byten totalt, tre år varje håll (red varannan diagonal) och alla var klockrena. Inte ett felsteg och nu kan jag till och med rida på i en stor rund arbetsgalopp in på diagonalen, ställa om och få ett luftigt och rent byte för att sedan fortsätta i den nya galoppen - totalt lugn. Han ändrar inte takten en sekund och varken taggar till eller hetsar upp sig över att det ska komma ett byte. På något vis känns det som att han har landat lite i vad byten är för något, han har börjat förstå vad vi vill att han ska göra och blivit trygg med att han vet precis vad som är rätt. 
 
Som med flera andra rörelser som vi har lärt in har det tagit ett tag innan han förstått vad vi vill att han ska göra, men när det väl faller på plats så är det så fantastiskt enkelt. Hoppas att det håller i sig nu och att vi även kan jobba vidare med bytena på andra linjer än diagonalen! Nu blir det tyvärr en vecka som innebär lite mindre träning än vanligt, men snart går jag in på lite lugnare schema. En riktig krigarvecka till, sedan får jag äntligen lite tid till annat än jobb igen! Veckan som kommer ser ut såhär:
 
Måndag: Jobb 08.00-21.00 (Danny vilar)
Tisdag: Ledig (Danny tränas)
Onsdag: Jobb 09.00-21.00 (Danny vilar)
Torsdag: Jobb 09.00-16.00 (Danny skogen)
Fredag: Jobb dygnspass 09.00------>
Lördag: -------> 08.15 Går alltså av på lördag morgon så Danny vilar fredag men tränas idag.
Söndag: Jobb 08.00-16.00 (Danny tränas)
 

Men Gud hur ORKAR du jobba så mkt?!? Värsta schemat jag sett :p

Vad jobbar du med? Monster schema men härligt att få lite pengar!!




Kom ihåg mig?