Massor av shopping

Tog med mig Elin som smakråd och sedan blev det massor av inköp, är helt trött nu haha.. Mest nöjd är jag med mitt inköp till Danny! Kraftiga stallboots med mjuk och härlig insida som det inte fastnar spån på. Lite halvhård utsida och skyddar ordentligt mot slag. Får utvärdera passformen så snart jag har provat dom, men det är skyddande kardborre runt kotan och kraftiga fästen överallt - så jag tror att det blir kanonbra. Tanken är att han ska kunna sova i dessa (det är dom till för) och även kunna ha dom ute i hagen då dom skyddar betydligt mer än dom strykkappor han oftast går med nu. Dom ska även användas i transporten då jag avskyr och inte använder transportskydd (Danny har lindor + boots).
 
Vi laddade upp för shopping på Waynes, snygga Elin:
 
 
Sedan blev det massa inköp!!
 
 
Och mina nya boots! 1200 kr för alla 4. Från Sarm Hippique!
 
 
 

Har danny skydd på natten? Och varför gillar du inte transportsskydd? :-)

Dom såg toppen ut! Men dyra :/

Skydden såg ju nice ut! :)

Jag förstår att vissa vill ha skydd i hagen, men i boxen? När är det tänkt att han ska stå utan skydd?

Har de någon mer funktion än rent skydd? Många har ju exempelvis back on track paddar på natten, är detta liknande? Kram

Boots ? Det var ett nytt namn ?;)

Jag har köpt liknande skydd till min grabb, annat märke bara. Är inte heller förtjust i vanliga otympliga transportskydd nämligen ;)

Jag är en 17 årig tjej med två egna hästar som just nu jobbar i ett större kör- och dressyrstall i Holland för två Grand Prix ryttare (vi kom bland annat trea i trespanns VM så sent som igår!) och kommer att göra det i två månader framöver. Häng gärna med mig på min resa där jag delar med mig av upplevelser och tankar från Holland, utbildningen av min ena unghäst (e. Gribaldi som även är Moorland Tortilas pappa) och tävlingssäsongen 2014.
Ses vi på http://www.tovekramer.horseworld.se? :-)




Kom ihåg mig?