Massor med frågor

Det har rullat in mängder med frågor i kommentarsfälten senaste veckan och jag svarar tyvärr väldigt sällan på dessa direkt under inläggen. Därför tänkte jag ge er chansen att fråga på om allt möjligt nu medan jag jobbar ett 08.00-21.00 pass. 
 
Fritt fram, kanske frågor om Segersta-visiten, Danny hemma eller något helt annat! 
 
Stopp, stopp! Nu är det väldigt många frågor som jag ska svara på, det får räcka så :)
 

Kul!

Jag undrar vad det var som du föll för när du träffade Danny första gången?

Hur är Danny i hanteringen, att leda till hagen och pyssla med osv?

Hur ser din drömhäst ut?

Mia

Tar du emot häst och ryttare för lite hjälp med träning?
Skulle du tycka det var värt att komma med sin häst i så fall (att du känner själv att du skulle ha en del att tillföra?)

Om man vill ha en bra sadel men inte lägga en hel förmögenhet (unghäst som ändrar sig) vart ska man vända sig tycker du? Kanske max 15 000:-.
Strömsholm, sharpman, mustang, Böckman, sadelmagasinet, andra tips??

I hästvärlden finns det ju fullt av förståsigpåare, alla vet bäst om hur hästar ska skötas, hanteras och ridas. Din blogg är ju såpass stor att du rimligtvis utsätts ganska ofta för det. Hur påverkas du av det? Blir du arg/ledsen/osäker? Lyssnar du på åsikterna eller har du såpass med självförtroende att du litar helt på digsjäjv och de närmast runt dig?

Hm, har massa! Ska ta ett par nu! Drar kanske fler sen ;)

- Vad är DINA framtidsplaner? (Jobb/resa/utbildning)?
- "Vad vill du bli när du blir stor"?
- Nämn tre saker du vill bli bättre med inom ridningen, och tre saker du tycker är din styrka.
- Hur vill du att din framtiden ser ut om 1, 5 och 10 år?
- Vad har du för musiksmak? (länka tillspotify?)
- Drömresemål?
- Favoritmaträtt?
- Favoritfärg?
- Vad ska du hitta på i sommar?
- Vad gör dig LYCKLIG? Så där kolsyre-bubblande-glad?
- Har du instagram?
- Morgontrött eller kvällspigg?
- Om du inte hade haft Danny och hästintresset vad hade du lagt din tid på då?
- Hur KÄNNS det att få träna och rida en sån fin häst som Danny?

Haha, massa frågor ;) Relativt lätt-svarade och allmänna! HA EN TOPPENDAG! :D

Står Danny med skydd hela dygnet eller större delen av? Varför i så fall?

Du skrev tidigare att du hellre lade pengar på att träna/skicka Danny för/till Jeanna i stället för att träna hemma varje vecka. Varför resonerar du så (säger inte att det är rätt eller fel, vill bara höra hur du tänker)?

Känner du någon gång att du får offra annat för att ha råd/tid att ha häst?

Undrar också om och hur mycket danny står med skydd? I hagen vet vi ju redan :-)
Varför tycker du inte om transportsskydd?
Har för mig att du tillsatte något tidigare, kan set varit elektrolyter? Gör du det fortfarande och varför?
Vad tycker du om ice vibe?
Rollkurfrågan? Ex blåa tungorna som vi fick se på nytagna bilder.

Sedan vore det överhuvudtaget roligt med mer vardagliga tips om stall och skötsel :-) tycker du verkar ha så bra koll på saker

Är du taggad på att börja ha egna träningar?

Är du och loppans matte osams? Du nämner aldrig henne längre. Var de hon som påpekat att danny aldrig kommer bli en bra häst?

Har du någon ny kille? Tycker att det känts så i vissa inlägg i bloggen :D

Har du instagram?

Hej Frida!
Jag letar efter sadel till min häst och har själv kikat på Childeric. Tycker att det är underbart med en sadel som kan skapas efter hur hästen ser ut, men jag undrar också om det är så att den på något sätt kan förändras (förutom att stoppas om)? Hur man gör med dessa 35 000:- investerade kronor när hästen förändrar sig? Anledningen till att jag frågor är att jag inte har funnit väldigt mycket info angående sadeln.

Tack för trevlig blogg.

Vh Michaela

Vad tycker du om Therese Blanks "Loppan"? Också med tanke på frågan tidigare, där en ifrågasatt om du och Therese fortfarande är vänner....? Jag tycker Loppan är as frän. Danny o Loppan
måste ju utan tvekan vara Falu RKs finaste hästar? Eller??

Vilka "favorit" hästar brukar du tävla mot? Alltså har du några motståndare i dalarna som du tycker är fina.
Finns det mycket tävlingar där du bor?
Tror du att det är bra med tanke på Dannys tidigare behandlingar att se en snabb utveckling så som nästa års tävlings plan du tidigare skrivit om? Tänker mer att hålla för framtiden mm. :)

Hej Frida,

Jag undrar hur du gör för att hålla dina stövlar i bästa skick? Du verkar lyckas hålla dem fina från vad jag sett på dina bilder;) Vad putsar du med och har du något speciellt till lackstövlarna?

När du beställde dina bruna ridstövlar, hur många cm extra beställde du utöver vad du mätt på dina ben? Jag får en känsla av att königs sjunker ganska mycket men dina har ju hållet sig skitsnygga!

Hur lär man hästen att trava med kadens?
Om du skulle sälja Danny idag, ungefär hur mycket hade han kostat?
Och hur var det när du jobbade i dressyrstall? Arbetsuppgifter? Tider? Lön? Hur hittade du det Mm..

Sa inte jeanna att du inte fick träna galoppombyten själv utan tränare? Har du hållit det? Verkar inte så i de tidigare inläggen ;)

Hur gör du för att sätta tryck i traven på d när ni är på tävlingsdagar ditt tänkt å dina hjälper? Samt hur lägger du upp träningen för tt förbättra en trav, övningar och tänk gör han du så gör du så. Otroligt roligt att se eran fantastiska resa ihop! Ja längtar till att få se mer teäningsvideos på er!!

Kolla gärna in min blogg:)

Hej Frida!
Jag undrar hur det var att jobba på Norrehee hos Charlotte och Rasmus. Lite hur din dag där såg ut. Hade du med dig någon häst där då? Hur ofta tränade du? :)

Kan du inte svara på frågorna i en videoblogg? Det var så roligt sist men längesen!

noooo inget videoinlägg på frågestunden!!

Innan du flyttade hemifrån var du lite orolig hur vida du skulle ha råd att både ha lägenhet och häst. Hur går det nu då, går det bra att både ha häst och lägenhet? Behöver du prioritera bort något?




Kom ihåg mig?