Om det gick dåligt igår så gick det desto bättre idag!

Ja det kan jag erkänna, det gick bedrövligt dåligt att rida igår haha. Danny var trutig, stark och pressade fram näsan i den där formen han älskar att gå i - nämligen med näsan typ 5 cm för långt fram. Att det ska vara så svårt att få till dom där sista centimetrarna så att han blir rund i formen!
 
Men, idag däremot. Underbara häst! Allt det där vi letade efter innan skadan i traven, nämligen den där lätta luftiga kadenstraven som mest blev hackig då, den har fallit på plats. Hur läcker känsla som helst att kunna ta en förhållning, bromsa upp och så känner man hur han bara blir luftig uppåt! Idag galopperade vi även ett par varv åt båda håll, jättefin känsla. Rider visserligen korta pass, men nog är vi på gång tillbaka alltid!
 

Vill du ha kadenstrav?

Fin Danny <3 Jag älskar numera fuxar också, så jag måste få fråga vad den fine röde är för en?

Kan du inte göra videoblogg igen? Gärna svara på läsarnas frågor!

Linda: Nu ska jag väl inte svara för Frida men jag gissar att Frida inte menar kadenstrav som balanstrav (dålig, dåååålig sak) utan kadenstrav som i första steget mot passage och piaff, alltså när man genom uppbyggnad av samling och styrka får en långsammare, högre och luftigare trav som till slut blir passage.

Härligt!!
Kanske var"bra" med en liten vila för er båda.

Hoppas datastrulet löser sig snart. Min dator kraschade oxå igår, undrar om det är något smittsamt, haha...

Fin!

Hur klipper du Danny? Helklippning? Hur ofta? Vilken maskin har du? :)




Kom ihåg mig?