Svar på frågestunden del 2

Vad får din häst för kraftfoder/hö och hur mycket?
Danny får kanske 11-12 kg hö och ungefär 1 kg krafft groov 125 i dagsläget. Han äter mer när han är i full träning. Då får han bland annat mer groov och så äter han även krafft muskel.
 
Hur långt har du till stallet från där du bor nu? Vet att du skrivit att du kunde promenera dit på några minuter från dina föräldrar och antar att du inte bor lika nära nu?
Jag har inte så farligt långt faktiskt! Har visserligen flyttat till andra sidan vattnet, men man kan cykla över en bro så det går bra. Jag har inte klockat hur lång tid det tar att cykla dit ännu, men det brukar gå ett par, tre låtar på mobilen så jag antar att det rör sig om knappt 10 minuter!
 
En sak som jag funderat över är typ hur det går till när du bloggar när du är med kompisar och så? Alltså tänker att det måste kännas lite konstigt att hala upp kameran och fotografera liksom xD Eller är dina kompisar vana? Dom vet ju att du bloggar iofs :P Men ändå, du förstår vad jag menar?
Haha! Jo alltså jag antar att dom är vana. Standard i stallet är "har du mobilen med dig? Kan du fota till bloggen?" Min kamera på min iphone är sönderrepad så jag får be snällt när dom andra är i stallet. Har jag med systemkameran så känns det inte så konstigt att ta kort, har liksom blivit van.
 
Berätta lite om dina tankar osv kring att bo själv. Är det (visst, inte gått så lång tid alls) som du trodde, fått in rutiner osv ?
Jag har väl inte hunnit få in några riktiga rutiner ännu eftersom jag blivit lite inslängd i lite samboliv på helgerna dessutom haha ;) Men jag ÄLSKAR det! Går runt i lägenheten på kvällarna och bara njuter. Precis så underbart som jag trodde att det skulle bli, att få klara sig själv, att få laga min egen mat. Jag tycker till och med att det är roligt att åka och handla, att städa, allt det där tråkiga - bara för att jag gör det för min egen skull liksom. För mitt eget ställe. Vet att någon skrev innan att den trodde att jag skulle känna mig ensam, men aldrig. Jag längtar inte hem en sekund.
 
 
Oj, vilken bjässe till häst du har:) Hur hög är han?
Han är inte så stor! Men han har defintivt vuxit över vintern så nu landar han förmodligen på runt 168 cm.
 
hur gammal är din kille? hur träffades ni? ni passar SJUKT bra ihop :p
Han är 90:a (jag är 92:a). Vi träffades på en nattklubb i Falun haha ;) Tack!
 
Jag gillar att du kör på med bloggen på ditt eget sätt! Själv gillar jag att läsa om helheten! Hur duktig är du på att planera allt du ska hinna med, har du några bra tips? Jag har själv otroligt mycket att göra om dagarna (är heltidsstudent, arbetar 50% och har två hästar att rida.. och en sambo) Letar efter ännu bättre sätt att planera min tid!
Tack! Jag undrar också hur jag hinner med ibland, men tack och lov för att man kan tidsinställa inlägg på bloggen. Det gör att jag kan sätta mig ner och skriva flera inlägg på morgonen och så "sköter bloggen sig själv under dagen". Jag brukar dock inte planera min tid, utan det får pysslas ihop helt utifrån hur dagen ser ut. Jag har väldigt oregelbundet schema och jobbar alltid olika dagar/tider, så det går inte att planera hur mycket som helst.
 
ÄLSKAR din nya design! Vad har du för ridstövlar på headern? Dom bruna. Märke och modell?
Tack! Jag har ett par Königs Grandgester med 8 cm båge.
 
 
Är Esco såld? Isåfall varför? :)
Nej han är utlånad på foder i ett år till en familj i Knivsta.
 
Hur sköter du ditt hår? 
Olika produkter, vad du gör med det osv osv. 
JAG VILL VETA ALLT! 
Du har mitt drömhår!!!!!
 Jag sköter inte mitt hår haha... Tvättar med silverschampo och så balsam, där har jag något vanligt typ Wella. Sedan plattar jag det och så var det klart! Har inga produkter. Känns det frissigt så brukar jag ta bodylotion på det, så på den nivån är det haha......
 
Vad heter den blonda tjejen med lockar på dina festbilder? i svarta kläder. har du hennes nr? ;)
Haha! Hon heter Sofia och ville tyvärr inte lämna ut sitt telefonnummer.
 
Hur känns det nu med lägenheten och allt? är det lika fantastiskt som du förväntade dig? Måste ändå vara en stor omställning i ditt liv tänker jag.
Det känns precis lika fantastiskt som jag trodde, om inte ännu bättre. Kan nästan gråta av lycka över min egna, underbara, lya. Klart det är en stor omställning, men det var så dags det kunde bli. Magiskt känsla! 
 
Hur hittade du Danny när du köpte honom? Din blogg är så rolig att läsa:)
Danny hittade jag via annons!
 
Frida, du är så snygg!! 
Hur får du ditt hår så rak & glansigt? Vad använder du för hår produkter? 
Tack! Tyvärr som jag skrev i en annan fråga ovan använder jag inga hårprodukter, men mycket balsam! Jag plattar det varje dag. 

Det skulle vara intressant att läsa om hur du räknar ut Danny's foderstat :) Alltså räkna med MJ, smältbart råprotein, energo osv osv :) Och varför han får det han äter osv :D

Jag håller med marica haha ;) varför ger du både groov 125 och muskel? :D




Kom ihåg mig?