Bra första träning

Det blev tidigt upp i morse efter en fantastiskt trevlig kväll hemma hos Matilda! Danny verkade ha sovit gott och vid 08.00 klev vi in i ridhuset för lite träning. Jeanna trimmade sin Liza för fullt och det är alltid riktigt inspirerande att se så duktiga ekipage. Danny kändes het men fin, red fram och sedan kikade Jeanna lite på var vi var i dagsläget. Hon sa genast att han blivit lite flottare i formen, mer resning och lite mer elektrisk i traven! I galoppen fick vi jobba med att han inte ska lägga in högerbak på rakt spår och sedan tog hon över. Åhh... Tänk så skickligt det är att ryttare som henne bara sitter upp och rider ens häst BÄTTRE än vad man själv gör. Danny såg grymt flott ut i traven och sedan började hon trimma bytena...
 
Ja vad ska man säga, hon kommer att få pyssla på med detta ett tag! Några rena, många orena. Jag tror inte riktigt att poletten har trillat ner hos honom för det blir verkligen mycket olika "fel". Efter bak, före bak, jämfota, med hopp och skutt. Inga byten är lik det andra :) Men som sagt, ett par helt rena och massor av beröm! Det finns hopp om att han förstår detta så småningom haha... Efter passet fick han gå ut i hage och jag gick igenom hans "bruksanvisning" med hästskötarna. Det är mycket som ska vetas om, benskydd hit och benskydd dit. Allt blev i alla fall nedskrivet så det kommer säkert att gå väldigt smidigt! 
 
Ett par bilder från dagens pass, vi trivs så bra på Segersta! :)
 

snygga! =)

Läste någon tråd på bukefalos om det här med att lämna iväg hästen, med sadel och sådär.
Hur gör du o Jeanna, rider hon i din sadel eller egen? (sen när du har åkt hem alltså) :)

Hej!
kika gärna in på min blogg om frisör livet. Här kan du läsa om allt ifrån hårvårds tips och produkter till härliga sommaruppsättningar och nya trender!

Välkommen!

så fiin!

Fin häst :)

Fin :)

Så himla snygg häst! Önskar min lilla tanige femåring liknar Danny om något år:)
Hur kommer det sig att han kallas Danny?

det ser ut att vara så himla fint där!! :D

Så fina ni är! Men brukar du rida med linne/tycker du det är okej? Har alltid fått lära mig att man ska täcka axlarna när man rider. Av rent hyfs och att se proper ut antar jag... Inget negativt men undrar bara hur du ser på det! Kanske bara va så att du inte hade något annat nu, inte vet jag :). Men själv skulle jag bli hemskickad för att byta till piké/skjorta om jag kom i linne till min tränare...




Kom ihåg mig?