Två visste ni att:

... Arbetsnamnet i civila situationer eller när jag skriver i bloggen är "Danny". Men dom egentliga namnen som jag använder mig av när jag pratar med honom till vardags är "skrotis" eller "grodloppa". Fråga mig inte haha....... Är han lerig så brukar jag säga "kom nu mitt lilla smuts". 
 
... Danny är helt rabiat på tävling och biter mamma och pappa i armarna när dom håller i honom haha!!! Jag som sällan håller i honom på tävling slipper förstörda jackor och att ge honom arga banningar. Hemma i stallet skulle han aldrig någonsin göra något sådant så vi blir lika fulla i skratt varje gång, men det är som att han är så extremt laddad och busig att han inte vet var han ska göra av sig själv, så då nyper han tag i armen. Det är enbart när vi står still och han lindas/sadlas/ryktas etc och han blir otålig. En uppfodrande tjuvnyp som påminner om att han vill jobba och inte stå still. När mamma och pappa bannar honom så tittar han på dom med extremt oskyldiga ögon och öronen rakt fram "nej vaddåååå??? Jag bitas??? Aldrig :DD"
 
Oskyldig!!
 
 

Haha! Jag gillar "Skrotis" :) Han är så himla fin, om jag får pengar att köpa en dressyris någon gång vill jag ha något i samma stil!

Oj! När jag sett bilder från tävlingar, tycker jag att Danny alltid ser väldigt lugn och tillfreds ut. Blev väldigt förvånad över din beskrivning ;)

Svar: Kan bero på att vi alltid fotar honom det sista vi gör, efter han har gått sina klasser haha!
Frida Hallgren

Haha, grodloppa :'D

Haha alltså den blicken! Man smälter ju, inte lätt att säga till den sötnosen!

Så fiin!




Kom ihåg mig?