Duktiga duktiga Danny

Oj så längesedan det var vi filmade ett riktigt trimmande i ridhuset! Har mest blivit att vi filmat på tävling och så sist när vi flummade runt på utebanan. Men nu hörni är det dags för den första "riktiga" filmen på länge och nog är det skillnad. Är så glad att han har utvecklat traven till att röra sig med betydligt mer framknän istället för dom raka frambenen som han travade med när jag köpte honom. Nu är det mekanik och mycket mera rörelse genom kroppen. Han är även starkare överlag, lite rundare i kroppen och blir mer och mer "vuxen" för varje dag. Unghästen i honom börjar sakta men säkert att försvinna. 
 
Galoppen kändes också riktigt härlig och ni får se så rena och luftiga byten på filmen :) Enda minuset som stör ögat lite är att han stundtals hamnar lite bakom lod på filmen och profilen blir trevligare när han lyfter fram näsan. Men det visste jag ärligt inte när jag red, så till nästa pass kommer jag garanterat att lägga fram näsan mer. 
 
Men i det stora hela, jag får rysningar. Han är underbar! Skulle vilja att varenda en av mina läsare fick sitta upp och känna känslan när han sätter på "ON-knappen". 
 
Välj gärna HD-kvalité och helskärm för att se bäst! :)
 

Fint flyt du har i galoppen och bra form där. I traven precis som du skriver blir han kort i nacken, lite för högt tempo och så släpper han bakbenen.. Där hade jag ju försökt få han att samla och sätta under sig mer.
Fina ni är tillsammans!

Han är underbar! :)

Ni är verkligen jätteduktiga!! :)

Jättefin häst! Men varför har du så bråttom :)? Han går i för högt tempo i traven. Han springer liksom ifrån sina bakben.
Kan du inte visa en video någon gång som visar hur du arbetar honom när du inte 'visar upp' honom så att säga? Hade varit kul att se hur du jobbar med samling, tempoväxlingar, övergångar, olika lägen i formen osv.

Fia

Enormt fin!!

Nu börjar det hända grejer! :) Kul! Danny har inte varit den typ av häst som faller mig i smaken men det jobb du gjort har verkligen börjat omvända mig! När du lyckas hitta halvhalterna lite oftare så att du får lite mer kontroll så kommer ni bli riktigt farliga i de större klasserna!

Men gud! finns det någon finare häst? tror inte det! Han är verkligen super snygg att se på, kul med stor utveckling! :D

C

Han är jätteläcker!
Man ser att han är under utveckling framåt då bakbenen kan ha svårt att hänga med (orka med)när fronten lyfter. Det stabiliserar sig snart.

I bytena så ser det ut som att han är jättefint på hjälperna men att du själv inte riktigt har den perfekta timingen alla gånger. Räknar du?

Och som några sagt, det blir lite hastigt stundtals, men Bra jobbat!

Förstår inte vad alla mensr med övertempo i traven? Tycker det ser jättefint ut!! Jättebra jobbat Frida! :-)

Härligt tryck i traven! Jag vill se mer av när du rider mer samlande och lugnar ner tempot för att se hur tjusig han blir då. Älskar att få se din häst på film för han är såå fiiin!

Vill du få någon utav dina bilder redigerade? Kolla in här! :)
http://photoshopadinabilder.blogg.se/

Jag tycker att det hade varit roligt att se hur de som kommer med sina "pekpinnar" här i kommentarerna rider... Jättefint Frida och jag är säker på att du har full koll!! Heja er :D

Från min sida är det inga pekpinnar, bara goda råd :-) . Själv rider jag svår dressyr så jag tycker nog att jag har lite koll på läget ;-).

Var Inge spec enligt mig..

Han blir finare på varje film du lägger upp! Heja er!

Ser väldigt trevligt ut! Ni är så duktiga!

Ni är helt otroligt fina!!!! Sån energi och sådan lätthet!!! Blev toksugen på att rida nu :-)

Håller med Linda om att det vore kul att se film på hur du rider när ni inte övar den stora traven utan mer lösgörande jobb. :)

Superfina!! Härlig häst du har Frida! Jag är avis! =)

http://ninasrader.se/2013/10/05/jogg-gymnastik/

Ett superbra inlägg som jag tycker man får väldigt bra tips från!

I övrigt tkr jag som alla andra att han är helt superfin! Men det vore intressant att höra lite som inlägget ovan hur ni tränar på mer 'gympa'-övningar. Skulle bli jätteglad för ett sånt inlägg från er :)

Skit fina. Han är så fin. Bra tempo.
Och alla som säger något annat vet inte vad
Dem snackar om.

Kul att se film på er träning!

De är Väl Inge fel att räkna ner i bytena? De gör jag och i början är det svårt att byta perfekt. De tar som sagt ett bra tag innan allt sitter 😊 du gör det kanon Frida 👍

Han är såå fin!!! Mjuk och endå med tryck, och fina byten! Tack för inspiration, mer sånt! ( ridhuset ser underbart ut också! )

oj vad fina ni är! :D han har verkligen utvecklats så himla mycket! måste vara underbart att sitta på när dom har så mycket egen power och bjuder på så mycket, Han kommer bli hård konkurrens i framtiden ;)

Svar: Tack hörru! Finns en film på passage nu också :) Kram!
Frida Hallgren




Kom ihåg mig?