Ibland vill man inte sitta av..

Idag var en sådan dag! Med lektioner hela eftermiddagen i ridhuset så fick det helt enkelt bli utebanan idag. Jag känner ingen större kärlek för att rida på den, det är för stort, helt utan dressyrmått och dessutom står det hinder utplacerade lite här och var. Nja, den sanna dressyrnörden i mig hade gärna placerat ut dressyrstaket mitt på banan - då hade jag uppskattat den mer. Ser det i alla fall som nyttig träning att träna i en miljö som är ganska annorlunda mot en dressyrbana och jag tror att Danny uppskattar lite variation :)
 
Först joggade jag runt lite, mycket "proo" och "lugn" för att hålla honom cool, det gick kanonbra. Väldigt het när jag fattade galopp men inte alls som i Söderhamn, idag var det kontroll från början. Gjorde lite arbete i piruettgaloppen och red sedan lite trav rakt fram. Härligt med tryck och både fin i handen och formen. Inget att klaga på! Kommer dessutom film :)
 
Under tiden filmen laddar upp får ni nöja er med en bild på mig/Danny och Therese/Loppan från idag. Trimma trimma!
 
 

Jag som älskar stooora ytor, 20m brett är ju så fjuttigt, urskönt att slippa de vanliga ridvägarna och kunna krumelura runt som det behövs :)

Jag älskar våran gigantiska utebana och tycker att det är superskönt att inte behöva svänga hela tiden, som i ridhuset som visserligen endast är 20x40. :)




Kom ihåg mig?