Kaosdag

På riktigt. Sitter i soffan helt slut som människa, både känslomässigt och fysiskt. Började som sagt morgonen med morgonpasset på Falu RK, leda ut hästar i hagar, mocka åt alla ridskolehästar, sopa stallgångar, ja arbetet tar aldrig slut. Därefter började jag direkt att fylla transporten med alla miljoner täcken, prylar, utrustning. Vid lunchtid körde vi över alla saker och även Danny till Källviken. Han fick promeneras lite och sedan gå ut i en hage precis vid stallet, där började han härja runt som en galning och hagen var väldigt hal. För att inte riskera en fläkskada fick han byta hage till en jättestor hage med lite gräs i (till Dannys förtjusning!). Där kom han till ro efter en liten stund och det var tacksamma hästar runt honom som stod still och spanade på hans uppvisning utan att röra en hov. Det hade onekligen en lugnande inverkan på Danny som sedan stod som ett ljus och spanade över alla stora hagar runt honom. 
 
När jag visste att han stod lugnt så spånade jag upp boxen, bar in tusen grejer och "kom i ordning". Danny fick sedan vara ute i hagen i ett par timmar innan jag var tvungen att åka tillbaka och ha eftermiddagspasset på Falu RK igen. Då fick han premiärprova stallet och han verkade nöjd. Åt hö, drack lite vatten och hälsade på sin nya boxgranne.
 
Nu på kvällen har han joggat ett pass i ridhuset och i morgon bitti så ska vi trimma på riktigt! 
 
 
Mi

Vad fint och ljust stallet ser ut!




Kom ihåg mig?