Ledig måndag

Började dagen med att ta en riktig sovmorgon, första på riktigt länge. Termometern visade -8 grader så det var skönt att ligga kvar under täcket..
 
Vid 14-tiden tog jag en promenad till stallet och passade på att gå förbi och hämta vovvarna som fick vara stallsällskap idag. På vägen upp mot stallet fick jag ett riktigt hjärtsnörp när jag till min förskräckelse inte hittade Danny i hagen?!
 
Såhär såg vyn ut; Ser ni honom?;)
 
 
När jag äntligen hittade honom i sin hage blev det den där halvt panik, halvt förtjusta känslan. Jag vet ju att han gärna ligger ner i hagen, men det var så länge sedan jag såg det sist. Förra vintern när han hade fri tillgång på hö ute i hagen så låg han alltid nergosad sin hög så fort solen värmde. Men som alla hästägare hann jag tänka på både kolik och brutna ben innan jag såg att han mådde prima och bara vilade lite i sin mjuka gräshage. En vecka på nytt stall och han är redan så trygg att han sover utomhus!
 
 
 En bonusbild på dagens stallsällskap också:
 
 

Härligt då måste han verkligen trivas :-) Fina vovvar!

Vad söt Danny är där han ligger och njuter. :3

Va härligt det ser ut! Min vilar sig gärna också i hagen då solen kommer fram :)

Mi

He-he, skönt att han kan slappna av och verkar ha funnit sig till rätta.

Kram

Vilket charmigt stallsällskap! :)

Och det är så himla skönt att få se sin häst så där tillfreds, vet precis hur det känns. :)

Så härligt att han verkar vara tillfreds med nya stallet :)
Och stallsällskapet var inte så illa heller ;)

Ååh, mysigt!




Kom ihåg mig?