Åker in imorgon

På ett eller annat sätt. Ringer min klinik i morgon bitti och ber om att få komma in akut där, finns inga akuttider så åker vi mot Strömsholm som jag redan har pratat med och förvarnat idag. Ohalt i morse men nu vill jag veta vad det är frågan om. Ge mig en diagnos så jag vet vad jag ska förhålla mig till..
 
Vi ordnar det här D.
 

Jag förstår att du utgår från dina tidigare erfarenheter, men om hästen är ohalt nu och du ser en förbättring så kan det ju faktiskt vara något "simpelt" som faktiskt gått tillbaka?


Svar: Ja givetvis vore det fantastiskt om det vore så, men hellre kolla en gång för mycket än för lite..
Frida Hallgren

Du är klok du! Håller alla tummar för er!

Värt att tänka på r att försäkringen inte täcker fördyrande jourkostnader när det inte är befogat. I ditt fall ör risken stor att de anser att du kunnat komma in imorgon.

Måste säga att jag inte förstår brådskan, är du rädd att det är en fraktur?

Pernilla: hon skriver ju att hon ska åka in imorgon (måndag), inte idag söndag??

Tycker du gör helt rätt att åka in i morrn! Hade aldrig vågat rida utan att ha träffat vet om min vart synligt halt. Bättre att konslutera veterinär en gång för mycket!

Jag läste visst slarvigt, såg bara åka in akut.
Strömsholm är dock en bra bit bort, är det inte fraktur ska skadan inte förvärras på nån dag hemma till.

Hoppas såklart han är fit for fight igen snart.

Lycka till i morgon :)
Hovbölder kan dock bete sig så där om dom sitter högt i hoven. Ena stunden är hästen halt för att någon dag senare vara fräsch och så kan det hålla på ett tag om man har otur.
Sitter dom högt finns det inte så mycket att göra än att vänta ut det och lägga jodopaxbandage. Dessutom är det inte säkert att hästen reagerar för visitertång heller.
Hoppas allt går bra nu och att han är frisk o fräsch :)

Det kan ju vara att han kan ha råkat kliva på någonting och tillfälligt varit öm i hoven. Behöver ju inte alltid urarta sig som en hovböld utan bara ha blivit små blödningar i sulan, som typ blåmärken. Tänker när han inte har några andra symptom i själva benet eller värme någonstans etc. känns det som att det ska sitta i hoven. Men du får ju se imorgon :) hoppas det går bra

Jag tänker spontant stengalla. En galla i hoven av tramp på sten. Min häst hade nyligen en sådan o var tokhalt hux flux.

AL

Sulläderinflamamtion fick min häst en gång när han fått in något grus mellan sko och hov. Betedde sig inte som en hovböld (för honom i alla fall), reagerade inte något nämnvärt med visitertång osv, men ändå var han halt och det satt i hoven.




Kom ihåg mig?