Imorgon kl. 11

Efter ett långt samtal med min veterinär har vi nu fått en tid imorgon (tisdag) klockan 11.00. Då har min veterinär tid att vända ut och in på varenda hårstrå på Danny om det så skulle behövas. Idag skulle han tyvärr operera hela dagen och det fanns därmed ingen akuttid att ge oss. 
 
Eftersom Danny i dagsläget står ohalt och rör sig normalt så spelar det ingen roll för hans del om han åker in idag, eller imorgon förmiddag. Däremot hade jag inte väntat ytterligare en dag. Det är även snällare mot honom att åka 20 minuter till vår klinik här, än 20 mil till Ultuna/Strömsholm om han fortfarande har ont och måste stå och balansera på detta. Jag känner dessutom att jag vill att min veterinär som jag har ett samarbete med ska titta på honom, han har sett honom nyligen och vet hur han ska se ut i toppskick. 
 
Så nu vet ni läget, imorgon förmiddag är det ni som håller alla tummar för oss, tack ❤ 
 
Dagens D i morse.. Superförtjust över att matte gömt äpplen i hönätet. Nomnom!🍎
 
 
 

Står han på box tills i morgon ?

Han ser oförskämt nöjd ut :)

// Ponnyspekulanterna

Fin blogg, håller tummarna!

Håller tummarna att det inte är något farligt!

Undrar samma sak som Josefina, står han på box tills du får kolla upp honom?? När han är ohalt

Ida

Det är väl klart att man inte vill släppa ut honom utan att veta vad som är fel. Tänk om det skulle hända ngt?! En dag på box extra mår han inte dåligt av.

Jag håller tummarna för er :) och Danny ser ganska nöjd ut att stå på box så tror han klarar sig någon dag till ;)

Mia

Hoppas allt går bra, håller tummarna!

Håller tummarna. Försök att inte oroa dig för mycket (även om det givetvis är det man gör).
Det kan vara simpla grejer som läker snabbt. En sträckning i en bog (efter hagbus), som gjort att han avlastat och fått en sekundär hälta exempelvis, men som går över med equiterapeut.
Det finns mängder av förklaringar som inte är av allvarlig art och som snabbt kan få er tillbaka på banan.
Jag förstår att du är skiträdd nu med tanke på din tidigare otur. Men ta inte ut ångesten i förskott, det behöver inte vara någon fara.
Tänker på dig och Danny.
Kramar

Du ska se att det kommer gå bra!
Utan några kardinalsymptom som värme, svullnad, (fortsatt) hälta eller liknande så är det säkert som Josse skrev här ovanför: en sträckning, vrickning eller nåt annat "enklare" som hänt.
Visst blir man orolig och naturligtvis ska man ta signaler på allvar, men det låter ändå väldigt hoppfullt för Danny i mina öron. Ni är snart på banan igen ska du se! :-)
Håller tummarna rejält för er!

Håller tummarna!

Håller alla tummar och tår och tänker på er! <3

Jäkla va fin häst du har! Headern är ju dessutom helt underbar! :)




Kom ihåg mig?