Tisdag

Regnet öser ner ute och jag vill bara krypa ner under ett fluffigt täcke och titta på film - vilket faktiskt är precis vad jag tänker göra ikväll! Blir förstås Ryttareliten på TV också. Danny vilar nu ett par dagar eftersom han kommer att träna lite extra mycket under nästa vecka (tävling på fredagen). Samma plan som vanligt och det passar honom fint.
 
 
 
 

Kan inte du berättar hur du förbereder dig o D inför en tävling så som du har nu 2 v innan och hur själva tävlingsdagar ser ut om du startar kl 1030 och ska köra 1h? Kram c

Jag gillar din blogg!

Vore intressant att höra hur du resonerar kring vila INFÖR ansträngning? Att man vila EFTER ansträngning är jag helt med på men har lite svårt för att förstå motsatsen.
Hur många dagar vilar du?
Blir det inte en massa uppdämd överskottsenergi eller är det den du vill ha?

Svar: Han vilar alltid två dagar i rad under den veckan som ligger innan "tävlingsvecka". Detta för att han ska få chans att vila kroppen och för att hålla huvudet motiverat inför kommande vecka som innehåller färre uteritter än vanligt samt "bara" endagsvilor.
Frida Hallgren




Kom ihåg mig?