Det sitter!

Det trodde jag väl aldrig! Danny joggade igår efter lite vila och idag red jag ett mer normalt pass, om än lite kortare än vanligt och mer fokus på en rund härlig form än så mycket tryck. Red på träns idag igen :) Vad är det då som sitter? Treorna!!! Lät honom först rulla på i en stor rund galopp och red lite byten efter varandra utan att räkna, då blir det kanske en linje med ett byte, fem galoppsprång, byte, fyra galoppsprång, byte igen. Inget allvarligt och bara beröm och noga med att han gör bytet direkt på hjälpen och att det är rakt. Detta för att avdramatisera serierna lite så att han inte blir spänd över att det ska bli många byten efter varandra direkt. Sedan tog jag en diagonal i vart tredje men bara med tre stycken byten i serien, det satt så fint! Diagonalen efter lade jag in alla fem byten i vart tredje och det satt hur säkert som helst, duktiga goa Danne! Han är så cool och lugn i serierna, bara tickar på i vart tredje som om han aldrig har gjort något annat - och då är det ändå så otroligt nyss han började med detta .
 
Utöver detta red vi igenom lite galoppslutor och några skolor i traven. Jag red som sagt inte så länge utan lät honom mer ta ett pass fullt av "lek och beröm" där han fick göra några byten och känna att han var duktig. Han är så rolig i serierna för då ser man tydligt hur öronen är riktigt koncentrerade åt sidorna tills sista bytet är klart och jag ger beröm, då spetsar han dom spikrakt framåt och man ser hur glad och nöjd han blir över att han fixade uppgiften. 
 
Gammal bild. här hade vi fullt sjå att få till enstaka byten - nu rider vi säkra serier! 
 
 

Det lyser verkligen igenom texten hur glad du är över Danny, härligt att läsa :))

Duktiga ni är!

Jag blir så himla glad av att läsa dina inlägg! Så kul att det går bra för er =)

Alltså den där hästen. Så vacker och maffig. Du har verkligen gjort ett superjobb med honom!

Härligt att det sitter! :) Men alltså jäkla skit att det inte blir nån tävling i Edsbyn. Hade ju planerat att åka hem dit då för att kunna se er live. Aja blir väl fler gånger :P




Kom ihåg mig?